Tuesday 24 March 2009

better read tau..!!

Niat semalam niari nak story ckit pasal kerunsingan atey haku nie...dah bersarang bambu kat hotak haku dahhh...But this morning check email dapat lak email forward ni dari kawan...biler dibacer cam best lak....so haku kongsi ngan korunk erk tapi korunk pon mesti dah pernah dapat @ pernah bacer kutt..tak kisah lah janji haku leh simpan kat blog haku utk haku tinjau2 dilain maser kann....hahhh gitewww kekdahhhnyerrr dan yg penting nanti haku nak paksa laki haku bacer..lalalalala....

KHASIAT PELUK ISTERI
(UNTUK YG DAH BERKAHWIN..YG BELUM KAHWIN KENA CEPAT2 KAHWIN)

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun.

Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan.
``Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh. "
``Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,'' katanya ketika memberi syarahan bertajuk Perkahwinan dan S3ks: Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit' di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang di sini hari ini.
Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.

Tambah beliau, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.
``Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap,'' katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu. Jelas beliau, hubungan s3ks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik .

hahhh besss kannn...lepas nie haku gerenti kurus nihhh...dijamin berkesan...mau kat tempat kejer pon berpeluk nihh..huhuu kater seopis kannn....
ataupunnnn haku kener carik agak2 lam 5 ~ 6 org lagik sbg lelaki pelukan.....tettttttttt...well kater mau kuruskannn haruss lahh usaha lebih gitewwww....mhuahuahuaaa....


8 comments:

  1. keh3x...uiskk bolot sorg2..dh mcm 3 abdul tu...ini tidak adil!!!!muahahahaha

    ReplyDelete
  2. keh3x...petua ni mmg bagus..sblum gi keje kena mntak dakapan suami...panjang umur kan...
    Sis mmg suke kena peluk...meh sheila Sis peluk meh...

    ReplyDelete
  3. sis...tak kawin lagi...susah nak komen

    ReplyDelete
  4. sislin....huhuuu nakk pelukkk...muahh kanan..muahhhkirii auwwwhh jerawat batu ku..

    ReplyDelete
  5. besi..hahhh bebawak kawen cepat2..manyak lugi oooo..tak cayer tanya kak ai..*ehh naper tetibe kak ai plak..*huhuu

    ReplyDelete
  6. hehehe! sungguh kita serupa...

    ReplyDelete
  7. salam kenai sh3ila..ingat lagi mona?? hehehehe...best tul kalo kena puluk..kalo cam ni mona harus minta pilik ari2...

    ReplyDelete
  8. wahuahua

    part dr fadzilah tu maybe ade betulnye..

    tapi part bwh2 yg nak cari lam 5-6 org tuh uishhh

    sesat tuh!

    hahahahahha

    bahye2 utk org single cam saye lalalaalala

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3