Friday, 10 April 2009

Danial akitttttt....


ermmmm nampakkk takkkk...merahh-merahh tuhhh....danial kerap tau jadik merah merah cenggini...mula-mula jadik dolu kat belakangggg diyer...pastu haku bawak ler diyer gi klinikkk..doctor cakap takder perper..ruam jerkkk...


pastu tak lamer lepas tuhh jadik merah-merah balikkk tapi jadik kat perut diyer lakkk...tapi idak ler haku bawak ke klinik dahh kannn..mesti doctor kater ruam punyer...


sekarang nie jadik kat bawah tengkuk Danial lakk....lagikk kesian kat diyer tauuu...bawahhh tengkuk lagik terukk...kan diyer berpeluhh...so jadik berair..ngan gatal nyer..haku syak ler gatal ya amat..sebabb diyer dok menggaru non stop jerk..kalau tgh ari panas lagiii lerrr cian haku tengokkk weii...


habis satu tengkuk diyerrr naikk merah-merahh niee...cian haku tgk diyer dok menggaru jerkk memalam...taklehh tido lak tuhh..dokk mengamukk korjernyerrrr....



terukk kannnn....kali nie haku bawak sekali lagik ke klinikk..tak sanggup lak nengok diyer cengini..haku cakap ngan doctor byk kali dah jadik cenggini..tak kan ruam kutt...lepas diyer cek diyer gitau haku yg Danial kener eczema berulang....

ciannnnnn Danial...... nanti haku story about this penyakit yerk..

7 comments:

  1. ish.. ciannyerr.. dik kohengat tak wawa penah kena gak.. tapi tak tau lerr sama kes ke dgn danial ni.. bawak p klinik mmg sah doktor kata ruam..

    akak guna krim belerang kuning tu dik.. 2 ke 3 hari pastu wawa dah okehh..

    tapi kena pastikan jangan terlalu berpeluh lerr masa wawa kena tu.. kena dok kat ekon jerr.. huhuhu!

    ReplyDelete
  2. lahaikesiannyer mesti gatal tu.... ni kulit mesti kesa aisy ni.... bawak doc kan mesti kata ruam tapi makin kesian tgokkan...

    pehtu kan tau jerlah mak akak kat kg tu sibuk suh mintakkan air tawar.. akak pun ikutkan jelah.... tapi itulah kuasa Allah eloklah pulak terus tak dtg2 dah gataii2.....

    ReplyDelete
  3. alalala...ciannyer danial...try la gi sengseh tny ubat ape elok tuh gatal2 nih...pastu sabun lak klu bleh tukar...damia pun rajin gak kena camni...skang ni damia guna sabun lactacyd...ok dah...

    ReplyDelete
  4. alegik kut..
    aku pun jadi mcm tu klu mkn seafood

    ReplyDelete
  5. alolololo..
    ciannyer anak mama..

    kalau kita yg dewasa pun terasa gatalnya apalagi budak kecik cam Danial kan..

    Cian Danial..

    ReplyDelete
  6. dah bawak dia pegi klinik blom..??

    *budak2 nak besar ni, macam dugaan dia kena tempuh, gua doakan yg terbaik utk Danial...

    ReplyDelete
  7. ala...siannya danial...moga2 cepat sembuh na..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3