Thursday, 18 June 2009

Kilang Satay Ikan Pangkor

kalau datang Pangkor mesti kena singgah sg Pinang  Kechil neh aka kilang satay Pangkor


kiter org stop kat Kilang satay ikan nih..tempat nihh memang tempat biase org datang utk sopinggg ikan-ikan kering dan yang bersangkut paut ngan ikan la..udang..sotong dan segala yg berkaitan ngan lautlah senang citer...murahhhhhhhhh kottt...kalo nak bandingkan ko beli kat luar pangkor...

macam-macam ado..

kat sini ko bleyy raser lagikk tau..keropok atau mende-mende yg ko nak raser la..
misal kater "eh haku tak pernah makan ler mende nihh.."
hahhhh dan dann tue gak ko leh ghaser kekdahnyer...

ikannn biliss paling banyak dijual..macam-macam jeniss ado..haku hambek gak soploh hengget..baper gram..ntah ler..haku ponn tak pasti..mahal murah pon haku tak pasti gak sebab haku tak tahu harga kat pasaran berapa..hiksss

Haku beli sebabbbb nak beli bukan sebab murah ker aper.

ikan-ikan kering aka ikan masin pon ado...ini murahhhhh...

kopokkkk ponn banyakkk...

Ramai yang datanggg memborongg disini tahuu...

nie yang haku sempat rembatt..Total RM 30.00 sajork..murahh kan..
haku hambekk kopok,ikan bilis,ikan masin ngan satey ikan..hermmmmm

kat sini pon ader jual souvenir dari laut...alaaaa kulit kerangg segala bagai tue laaa..
.kut-kut nak beli kasik member ker haper ker,lehh beli kat sini tau...

bergambar bersama itu pentinggg...!!
semuanyer my beloved hadikkkkk....

hishhhh ngeri tauu haku tengokkk sotonggg nihhhhh...tapi dah buruk rupa dah sotong nehh...patut dicat semula supaya lebih cantik...leh jadik port untuk orang bergambar...sekurangnyer....:)




9 comments:

  1. gua suka sate ikan mcm ni, dulu selalu beli kat kedai runcit around the neighbourhood... lagi satu sotong yg ada gula tu... best!!

    ReplyDelete
  2. eddie...wahhhh citarasa kiter samer laaa..hakhakhakkkk...

    ReplyDelete
  3. tu jek ko beli??maner cukup!!!sotong bergula2 tu...yg rasa pedas tu sume ko x beli ke??

    ReplyDelete
  4. niza..yg tuh haku tak beli..kang Danial makan over dr haku lak..diyer nyer tekak masihh lom pulihh lagik..semalam mkn lebehhh sikit ponn dahh muntahh balik tau..minum byk pon muntah balik...huhhh peningg hakuu..

    ReplyDelete
  5. dah tu.. ko tak belikan akak ke..? sampai ati ko.. tak hengat akak.. hwaaaa..!

    ReplyDelete
  6. sis nita...alamakk baruu teringattt laa...huhuuu...ko sakitt maner bleyy makan mende2 camtu..tak berkhasiat..ko kener makan sayurr jerk kak..ehhh kater diett..tuhh sumer taklehh tuhh..uittt taklehhh...no no no no....

    ReplyDelete
  7. aku tak bape suke sotong kering.. tapi kali sotong masak pedas aku suke la..
    mai sepinggan..

    ReplyDelete
  8. uiskkkk klu sis tu mau dh borong 1 kilang tu..suke le mkn itu satay ikan...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3