Saturday, 11 July 2009

Kelantan part IV

WARNING :

SEMUA PICTURE INI ADALAH KOLEKSI PERIBADI SAYANGKU FAISH.SEBARANG PENCEROBOHAN DENGAN TUJUAN YANG TIDAK BAIK AKAN DIAMBIL TINDAKAN..HARAP MAKLUM..!!!

hohohoo susahhhhh ho mau tengok tangki ader hadis cenggini...

di makmal Pusat Air Kelantan

Tumpang lalu Tuan Guru....hiks aik sekali meter pon ko taruk ijoo....ocay ocay paham pahammm....

nambahh takk air kaat bawahhh tuhh...semua nie Filter Air...sebelum disalurkan pader pengguna...

mesti ader diantara korunk tak pernah tengok lagik kan semua nie....hoooo korunk tau guner air jerk yerk...tak tau maner air tuh datang erk...entahh air bersih ntah idak....hiksss

haku dah tunjukk sikit2 dah nihh..pandailahh korunkkk...nak citer lebey2 pon haku tak berani....kahhhhhhh

tapi yang pasti sebelum air-air tuh sampai kat korunk perlu melepasi semua nihh dolu...nasihat haku masaklah air sebelum minum....jangan main bantaiii minum jerkkk.....kahhhhhhhhh


39 comments:

  1. wehhh....siap buat warning lg tuh...hak cipta terpelihara ek...aku x curikk tau gmbr ko tu...dont worry...hikhikhik..

    ReplyDelete
  2. Logo Air Kelantan tuh...ingat startbuck punya logo..kekeke..
    tp ijau sure ek.....PAS...

    ReplyDelete
  3. Aaa la kan...tangki tuh..mana ada penah jumpa tulis jawi gitu kt tangki2 len...nmpk cantik...

    ReplyDelete
  4. cm tuh ek proses air seblm smpi umah kite...tu err elok msk dulu air sblm minum ye

    ReplyDelete
  5. alahai...ko pun nk posing gk ek kt citu...wajib kena ado la muka ko..kekeke..

    ReplyDelete
  6. meter pun ijau...kekeke...ye la sure la kena ijau err...ko phm2 kan ja la..mula2 aku x phm tau...lps tu bila tnmpk nama kelantan tuh..ooo br phm..kakaka

    ReplyDelete
  7. awat kt dlm opis tu x de orang je...gi mn semua?? kekeke..oooo aku tau...ngah soru ek...keke

    ReplyDelete
  8. best kan dpt mlewat tmpt cm nih...eh kt Air Perak cm ni gk ke? sm ek?

    ReplyDelete
  9. eh Lembaga Air nih...under gomen ke or 1/2 gomen 1/2 private? gaji sure lebat kan hg...kekeke

    ReplyDelete
  10. Ada lagi ke citer kelantan nih....

    eh ko x migrain ke masa kt kelantan...migrain kan sukor ggu ko time ko nk jln2...kekke

    ReplyDelete
  11. banyak nye zuraiwan ni komen...hehe...

    sy pon taw minom air je...hikk ;)

    ReplyDelete
  12. zura dengar penjelasan haku utk kauuu....

    semua negeri pon macam nie lah proses air sebelum air tuh sampai kat kiter...cumer mungkin teknologi yang digunakan jerk yang beza..murah atau mahal terpulang pader kerajaan negeri tuh...

    Lembaga Air Perak masih under kerajaan tapi sesetengah Jabatan air dah dicoporate kan...kalo Penang Perbadanan Bekalan Air Penang kan....Air Penang pernah datang buat lawatan kat opis haku di Ipoh taun 2003...ermmm kitaorg ngan Penang pon ocay gak..

    ko ader tanya hakukan air kantan bagus sangat ker dr negeri lain kan..bukannyer bagus tapi kitaorg sering bertukor cara kerja utk tingkatkan kualiti air disamping mendapat keuntungan...sebab kitaorg dr bidang yg samerkan..dan lagikkk semua negeri ader jabatan air masing2...dan kami sering ditemukan dalam kursus atau seminar-seminar yang melibatkan air nih....itu membuatkan km saling mengenali...

    baru-baru nie jabatan Air pahang ader datang buat lawatan kat opis kitaorg kat Ipoh...satu bas datang kau..huhuu...

    wehhh...hubby haku pernah citer kat hubby ko kan kitaorg kejer bahagian aper kan..actually kitaorg kerjer macam Syabas..syabas cover selangor dan kitaorg lak cover perak...cumer bezanyer kitaorg tak masuk TV tapi syabas masuk TV..kahhhhhhh

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. yup..

    betul tu..

    masak laa air walaopon kat sinki korang aderr guna penapis yang harganyerr ribu ribann..

    kerana air yang belum dimasak walaupon telah melalui peroses penapisan aderlaaa air paip..

    sebut betul-betul memurid..

    air paippppp cekguuuuu..

    pandainyerrr..

    kalo air paip dah dimasak.. maknanyerr air masak laa kann..

    betul memurid..

    betul cekgu...

    ReplyDelete
  15. satu laporan dan gambar2 yg berinformasi....

    ReplyDelete
  16. kalo dah namenyer tantekkkk, ko amek gambo kat loji pon tantekk gak..
    macam aku.. kahhhhhh.......

    ReplyDelete
  17. kalau loji air aku tak pernah pergi... kalau empangan tempat takung air yg banyak tu pernah la... gini ropenya tempat org proses air erk..

    ReplyDelete
  18. uittt....wah penjelasan yg padat ye....tq...

    ekceli aku saje je bg ko jwb pjg2...kahkahkah.....tp ada gk aku aku phm...skrg dh phm

    ReplyDelete
  19. salam shi3la.. biasa tengok dari luar jer pusat penapis nih.. idak ler dapat masuk dalam cam gitu..

    ReplyDelete
  20. AKU SUKE TGK MUKE TOK GURU .. tenanggg je hati ..

    ** si zuraiwan plak gilo kose.. ni sure virus dak joyah tu

    ReplyDelete
  21. aku pun tertipu gak..aku igt logo starbuck td..berdekah2...upenye logo air kantan...
    taksubnyeeeee

    ReplyDelete
  22. nape ko kasi warning ...
    takut depa igt ko sabotaj air paip kantan pye eh...
    tau pun takut...berdekah3...

    ReplyDelete
  23. cantek gilakk air tangki kantan ..alah nm pun tangki air..sure lah airnye sama ngan air tangki yg lain...kenalah jugak msk seblum mnm...

    ReplyDelete
  24. tiba2 plak muncul tuan guru...kahhhhhh

    ReplyDelete
  25. sure air tangki perak pye cam hampeh...kahhhhh

    tgklah paip tu pun depa kaler ijo..faham jer lah eh...
    sib bek la depa x cat kaler ijo rumput mau tgk tangki cam rumput dah...hahahahaha

    ReplyDelete
  26. wahhh hebat shi3la penjelasan yg padat n tepat ...ni gara2 taklimat dr air lembaga kantan...hahahaha

    eh shi3la bape lama dh ko keje ngan air perak ni...

    kalo ada keje kosong...gitau la eh..hehehehe

    ReplyDelete
  27. weh El Peraknyer Air paling bersih la weh antara semua negeri..:)

    haku dah kejer kat sini dah nak masuk enam taun...lamer hooo...dr bujang sampai dah kawen sampai dah ader anak satu..kahhhh

    ReplyDelete
  28. el kalo haku gitau pon nak ker ko balik Perak..herm InsyaAllah nanti kalo ader buka cawangan kat Kuala Kangsar haku roger ko eh...

    ReplyDelete
  29. wehh...shi3la aku pun nk kalu ada keja kosong kt Perak nuh...aku kan org kg sm hg...kekeke

    ReplyDelete
  30. ermmmmm ada ayat2 suci lak kat tangki tu kan...

    agak2 depa jampi x air tangki tu...

    ReplyDelete
  31. aku ada mtk ari tu shi3la spi ke arini x tau ape cite...
    agak2nye aku x dpt la tu..mau tye lg..hahahah

    ReplyDelete
  32. lama gak eh ko keje kat air perak tu..so ko bercinta sekali la kat sn..wahhhhhh

    ReplyDelete
  33. dah koje ngan air perak sure bil ayo deme free..hahahahaharunsalimbachik

    ReplyDelete
  34. eh nti ko tunjuk gmbo kome ngan laki kome tmpt koje ye...mike nk tgk...teruja..

    pas2 kome cite la kisah cinta kome ...haaa teman nk bc..bLEH?

    ReplyDelete
  35. sure deme dulu dating2 kat celah2 tangki...ye ke idok..kahhh

    ReplyDelete
  36. xde ke trip ke penang...leh la deme tgk air tangki org penang..

    teman x penah lg tgk...

    ReplyDelete
  37. Akak dah selalu tgk loji pembersihan air cenggini. Cik abg akak mmg keje loji air pong..hehe

    ReplyDelete
  38. ho...ade gak gamba ko xclusif posing kat tangki air...ahaks...
    sblm filter tu mesti sikit nye kotor air tukan...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3