Wednesday 9 September 2009

Fresh Dari Ladang...


Fresh laaa sangatttttttttttttt...!!!uiiiiii pecah rekod haku nihhhhh tak pernah haku wat n3 on d sport..selalunyer dahhh basi-basi baru haku hegehhhh nak jaja...tapi n3 ari nie kira tak dannn nak basi laa...juadah berbuka kitaorang ari nie....

Bulan Ramadhan pukul 4.00pm kitaorg dah balik..cargas pegi hambek Danial....dahhh tuhh cargas gak masuk dapur.....pung pang pung pang kat dapur sensorang....Danial papa diyer yang layannnn...kejap-kejap nangesss..kejap-kejapppp menjerittt...eh lamer kan haku tak jaja citer Danial kann..nantilahhhhhh... hari nie haku tak sempat jengah blog...bizi yg agak melampau...

Kurma wajib adooooo.....hari-hari pon adooo...pemanis mulut dan pembuka puasa...


ikan goreng untuk Danial..telur asin untuk hubby haku..haku kalo telur asin nie kurengg sikit laaa....tapiii kalo telur lainnnn tuhh haku layan la jugakkk...:)



masak lemak taugeh untuk Danial...haku memang masak lain-lain pon untuk Danial..diyerkan takleh blah ngan pedas..haku laki bini lak kalo makan tak pedas..tak berasap telinga memang kurang la sikit seleranyer...sikittt jerrr..


hahhhhh nie menu peberet laki hakuu...sonanggggg..haku agak-agak takder idea haper nak masak..nie jer lahh haku masakkkk ponnn..compommm habisss licin laki haku bedal..

Rendang ayam...

maser haku balik kampung tu ari mak haku ader kasik haku kerabu kering yang diyer buat....haku tapau bawak balik...so nak wat rendang ayam nih haku just tumis jerk balik..masuk santan ngan ayam....buh garam,asam dan perasa pastu tunggu jerk kering...maka jadiklah rendang ayam haku...hakhakhak sangat sesuai untuk surirumah berkerjaya macam haku....sodappp ponnn sodapppppppp.....



nasik kerabu kosong untuk haku...nak gak makan nasik kerabu kekdahnyerrr...nak buat beriya kesuntukkan maser..makanyerrrrr jadiklah cenggini..kerabu nasik tuh haku ambik yang kerabu kering yang mak haku buatkan tuhh..huhu berguna sesangattt macam-macam menu haku bolehhh buattt...hiks


The budu untuk haku...laki haku bo layan budu nihh..haku sorang jerk makan budu..tue pon setelah pulang dari kelantan tuari...haku beli 3 botol bawak balik...dan skang dah tinggal sebotol dah ponnn...hohohohooo sungguh tak ku sangka...pembudu jugakk haku nihh..haku campurkan budu ngan petai...marbelesssss....


tauhu sumbatttt....
sajerk buatttt untuk kudap-kudapppp lepas solatttt...hiks...haku taruk jerk terus sos kat atas tauhu..sonangggg citerrr...


Jus Tembikai ciptaan sendirik....sangattt sodappp..oriiiii lagikkkk kauuu...!!


29 comments:

  1. menu menu itu menyentap iman aku .. sedaaaaaaaaaaaaaap sesangat

    ReplyDelete
  2. weiii byk nya ko masak...toi ke ko yg masak nie? mmg cargas sungguh...bpe byk lauk tu? walopun nampk sempoi tapi larat ke korang laki bini makn?siap ada rendang ayam bagaiiii..tp dlm byk2 menu ko tu aku terpikat ngan jus tembikai ko la....hehehehehehe....

    bagus nie aku kasik ko anugerah isteri bekerjaya paliiiiiing rajin masuk dapo....:)

    ReplyDelete
  3. mak ai..banyaknye akak masak...rajin tul..sorang2 lak tu..fuhhh bagus2...

    ReplyDelete
  4. dik..

    jus tembikai 4..

    tulun antar ke umah akak yerr..

    harga..? tak kesah..

    yg ponting, ORIIIIIIII.. :P

    ReplyDelete
  5. perghh dh meleleh air liur haku tgknyer nih!huhu

    ReplyDelete
  6. rajin benor ko masak kan..macam2 ada..hubby ku pong feveret sambal tue..nnt kalau aku g umah ko, ko masak samabl sajer pong x per..:)

    ReplyDelete
  7. hiks! x bleh tahan tang telur asin tue...telor lain ko nak la erk? kekeke

    ReplyDelete
  8. WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH menu ko.. leh kasi terlioq ni

    ReplyDelete
  9. ni sume ko masak ke beb .. ???
    leh tahan jgk tu ..

    ReplyDelete
  10. TELUQ MASIN...
    adeh dh lama aku x makan beb .. huhuhu harus ku g beli mlm kang

    ReplyDelete
  11. budu tu yg tak leh tahan
    aku ni antu budu
    boleh jer aku mkn budu saje2
    tmbh2 kalo ada tempoyak
    perghhhhhhh
    laki paggey pun tarak layan..kahhhh

    ReplyDelete
  12. baynyak menu dieeee... petang ni hantar kat umah kite sikit yer huhu

    ReplyDelete
  13. ya la betui la tu...cipta sejarah ko update fresh lg ye....x sgka tu...mybe sbb tunjuk bhn msk kut tu yg cergas tu...aaa la lama x de citer danial ye.

    ReplyDelete
  14. x penah la aku tgk lg ko buat n3 psl masak mmasak ni...tmbh2 ko yg msk...hikss....apa2 pun byk tul ko msk ye, simple & sodap....

    ReplyDelete
  15. aku pun kena ada kurma kalu bbuka posa....ikut sunnah tu namanya....

    ReplyDelete
  16. telur masin aku ponn suker arrr....aikk telur len apa yg ko suker lak???jgn pk len ok...kakaka..

    ReplyDelete
  17. tu ko buat smbal ikan goreng sardin ka....mmg kan kalu mkn nasi x de pedas x best la....

    ReplyDelete
  18. ko ni suker mknan org kelate ke? ke ko org kelate...kakaka...nasi kerabu lah...budu lah.....mknan org kelate tu...

    ReplyDelete
  19. wahhh....aku nmpk jus tembikai...i like arr.....aku pun nk buat la nnti...huhu...

    ReplyDelete
  20. aku tgk rendang ayam tue mmg sedap ar..kalau cecah ngan ketupat @ lemang..perghhh mmg sedap gilosss!

    ReplyDelete
  21. Budu tue dulu aku suka gak...skrg nih aku x bleh mkn psl alergic...huhu

    ReplyDelete
  22. owhh x pasan takua sumbat tu....wahhh sedap la tgk...sll org buat kuah kacang nuh...ko buat kuah smbl....mabeles..

    ReplyDelete
  23. pehtu entah sapa tah saje taruk dlm nasi haku.. pe lagi aku telan je ler.. alih2 sedap yg amat2 ler plak

    ReplyDelete
  24. fazilzura....budu mmg sedap...aku dulu pun x suker...tp sejak hb aku pun suker aku pun suker...kekeke..

    ReplyDelete
  25. sedapnyer budu..nyam2..hehe :P dah lama tak makan..rendang tu pun sedap..pendek kata tengah2 puasa ni..kayu ngan batu je tak sedap..hahahhaa

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3