Monday, 29 March 2010

ader keresahan dihatey yang ingin haku rungkaikan...


macam maner haku nak mulakan yerk...

dada haku raser sesak sangat...raser berombak dan raser nak pecah...haku perlukan seseorang untuk haku luahkan aper yang haku raser sekarang nie...tapi saperlah yang nak dengar..kawan baik dah lamer pergi jauhhhh bersama tanggungjawab masing-masing....

haku kira blog haku adalah tempat paling baik untuk haku kongsi perasaan haku saat nie...korunk tak perlu baca entry kali ini..ini hanyalah luahan secara peribadi dari haku yang tengah susah atey...

semalaman haku takleh tido...mata raser berat jerk.macam-macam bermain kat fikiran...sepanjang malam airmata nie terlalu murah sekali....ia seakan tidak mahu berhenti...

dah tiga malam berturut-turut haku mimpikan kematian..someone telah "pergi" dalam mimpi haku..."pergi' dalam esak tangis yang tidak menentu...

khamis malam haku mimpi seseorang telah meninggal tapi ianyer seolah kaburrr..haku tak dapat nak ingat siapa yang terbaring kaku tue....yang haku ingat setiap orang yang ader kat situ semuanyer sedang menangis dengan esak tangis yang amat panjang...tapi segalanyer amat kaburrrr....kabur sekali....

biler pagi kukira itu hanyalah mainan tido....

jumaat malam haku masih bermimpi tapi kali ini agak jelas rentak cerita dalam mimpi ini...tapiii haku tetap tak dapat kenal siapa yang meninggal tue...pemergiaan itu masih diiringi dengan esak tangis yang panjanggggg...

biler haku bangun pagi hati sudah mula berteka-teki...rentak kaki semakin goyang...

sabtu malam...haku semakin takut utk melelapkan mata..sebelum tido kubasuh kaki dan muka..kubacer doa, ayat kursi dan Al Fatihah...dannnnnnnnnnn segala nyer terjawab...haku kenal setiap orang yang menangis itu..mereka adalah saudara-saudaraku...dan yang terbaring kaku, lesu dan berselimut putih itu adalah HAKU..yer itu haku..ianyer amat jelas sekali...

bagai halilintar membelah bumi haku tersentak dan terjaga...airmata laju membasahi pipi..haku merenung anak disebelah dan suami yang terbaring disisi...kuusap pula anak didalam kandunganku...haku ingin menjerit sekuat hati...ya Allah tolong lah hambamu...jangan kau cabut nyawaku seawal ini...

hati mula menangis dan terus menangis....hari-hariku tidak lagik setenang dulu...haku resah dan gelisahhhh...

yer haku sedar dariNya kiter datang dan dariNya jua kiter akan kembali...

cuma haku berharap sangat agar haku diberi kesempatan untuk membesarkan anak haku dengan tangan haku sendirik..haku belum puas memberikan kasih sayang haku kepada mereka,haku belum puas menatap wajah chomel anak-anakku...bagaimana pula dengan anak yang kukandung ini...

apakah jawapan yang terbaik perlu diberikan keluarga ku sekiranya sikecil yang petah bicaranya bertanya kemana mamanya...

ohhhhhh haku tak mampu berfikir lagi...kerna fikiranku telah dikuasai cas-cas negative yang membuatkan airmata terus-terusan membasahi pipi.

dan yang penting masih ader hajat dihatey yang belum tertunai....

ahhhhhhhhhhhh........

mungkinkah ini hanyalah mainan mimpi semata atau ader petunjuk disebaliknyer..

persoalan demi persoalan bermain dibenak...dan yang amat pasti setiap persoalan ini haku tidak punya jawapannyer....yang tinggal hanyalah keresahan dihatey yang tidak dapat kurungkaikan...





kusut..hati haku betul-betul tidak tenteram saat ini..


20 comments:

  1. kadang2 mimpi ni mainan tidur... jangan fikirkan sangat smp murung pulak nanti...cheer up k.. :)

    ReplyDelete
  2. aku pun pernah alami mimpi ni,& org akan ckp..sekadar mainan tido. aku selalu pk,aku belum puas nak bersama anak & somi aku..tapi klu dah ditakdirkan..tiada siapa dapat menghalang. Mungkin mimpi ko ni..sebagai peringatan yg mgkn ko lupa pada tanggungjwb padaNYA..WALLAHULAM. Memang takot melihat diri kita sendiri terbaring..terbujur kaku.Moga kita akan mati dalam keadaan beriman.

    sekadar luahan..

    ReplyDelete
  3. semua org pasti mati suatu hari nanti. kita mintak padanya supaya dipanjang kan umur utk org2 yg kita sayangi.amen.

    ReplyDelete
  4. mimpi mainan tido..
    ajal maut di tangan ALLAH..
    aku setuju ngan seveme_zero jgk..
    mungkin ia sekadar peringatan pada ko..
    satu ari nnti kite sume pasti mati..
    semuga dgn mimpi ni ko dapat kuatkan amal ibadat ko padaNya..
    kadang2 mungkin kite terlupa dan leka..

    mungkin dengan cara mimpi itu Dia memperingatkan ko..

    dah la.. jangan runsingkan fikiran ko sbb bende ni saje.. baby tu kena jaga.. jaga kesihatan n emosi k... tak mo la tgk ko mcm ni..

    hidup mesti diteruskan..

    takdir Allah yang menentukan segalanya..

    ReplyDelete
  5. salam pkenalna.. thanks krn sudi myinggah d blog lya..
    ok be afriend yer.. kt xchange link..

    ReplyDelete
  6. salam shi3la.. lama tak masuk kat sini.. harap2 shi3la sihat.. pasal mimpi tu, mungkin ianya mainan tido je kot.. banyak2 kan istighfar.. jangan terlalu fikirkan sangat nanti terjejas pulak kesihatan.. kuatkan semangat demi anak2 dan suami..

    ReplyDelete
  7. salam beb ,

    emmm aku penah mimpi adik bongsu aku suh aku kebumi kan dia hidup2.. mmg ngeri ler... time tu aku ngndung, rupe nye ... aku xdak rezki atas kdungan aku tu ..

    tp ko jgn le pk yg bukan2.. bnykkan selawat key, doa banyak2.. moge2 ko di jauhkan benda2 yg x di ingini ..

    ReplyDelete
  8. insyaallah mainan tido jek..maybe u terlalu pkr sgt psl mimpi yg mula2 tu ....

    mmg semua tu PASTI...kita yg hidup sentiasa bersedia itu lagi pasti..ingat MATI adalah wajib :)

    u take care ek..jgn sedih2..tak elok tk kesihatan n baby :D

    ReplyDelete
  9. salam shiela...ko pun mimpi mcm aku gak ehhh....huhu..samelah kite pasal mimpi boleh menggangu emosi kite kan..rase takut n debar2 kan...walau kite anggap dia mimpi tp mimpi tuhh mcm betul2 kann...huhu aku dah alami semua tuhh...tp tu lah kita jadikan ia satu muhasabah utk diri kita..mungkin kita diingatkan utk sesuatu kelalaian yg kita buat..alhamdulillah moga2 ianya buat kite dekat dgn Allah..ko tgh pragnent jgn fikir bukan2 ekk...tawakal n doa banyak2 moga kita diberi umor yg panjang dan kesihatann yg baik..amin...

    ReplyDelete
  10. mungkin mimpi tu sbgai peringatan utk kita menjadi lebih baik...

    terus kuatkan semangat ye kak..

    ReplyDelete
  11. salam shiela, kak nza dtg ziarah kembali.
    Alahai mmg tension bila dilanda mimpi2 yg xenak cam gini.Mlm td pn kak nza mimpi ditukarkn ke pendalaman...hu,hu,hu....nangis sakan, bila trjaga ada airmata meleleh.....Insyallah, moga xde apa2...Jgn difikirkn sgt ye dik..
    Ok, nnti kita xchange link....

    ReplyDelete
  12. salam akak..
    maybe itu cume gangguan emosi sedikit...tp akak jgn terlalu memikirkannyer...
    moga akak sentiasa baek2 je yek...

    ReplyDelete
  13. Dear Kak..

    Mungkin 'sekadar' peringatan.

    Terus melangkah..

    Berjalan Ke arah yang lebih diredhaiNYA.
    Apapun yg berlaku, itu adalah ketentuanNYA.

    Kita tidak boleh menolak melainkan menerima setiap kejadian..

    Be strong Kak.

    ReplyDelete
  14. ko jgn pk sgt...maybe sbb ko pregnant so emosi ko x stabil..be strong yer my friend..kuatkan semangat yer..

    ReplyDelete
  15. huhu,,terkezut baca coretan ko ni..jgn pikirkan sgt eh...istifar byk2...baca ayat kursi byk2 sebelum tidut..dan yg penting doa ..smuga ko selamat hendaknye..

    ReplyDelete
  16. Akak doakan kesejahteraan hang shiela.
    Semoga hang ngan baby dlm peghot tu..sihat. Amin

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum sheila....

    Terbaca kisah sheila ni teringat pengalaman yatie tahun lepas.....
    Bukan situasi mimpi yang yatie hadapi tapi kenyataan....walaupun ia mimpi tapi tetap mengganggukan.

    Terlalu seksa perasaan ini dan terasa seperti berada di akhir kehidupan menangis hari2 n rasa tak boleh nak teruskan hidup....

    Tapi yatie cuba lawan persaan tu n banyakkan baca yasin....Alhamdullilah sudah beransur pulih.....Kuat kan semangat yer sbb yatie hadapi situasi dulu pon diawal mengandung baby dalan perutt ni....pasti ader hikmah disebalik kesusahan yg kita hadapi....

    sbb yatie sentiasa ingat kata2 sorg kawan setiap penyakit yg kita hadapi jika kita lalui dgn sabar ia blh menghapuskan dosa....

    Take care sheila...

    ReplyDelete
  18. alamak ni komen aku dh komen kt atas tu hehehehe

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3