Monday, 3 May 2010

Kenapa,Mengapa,Apa dan Bagaimana Shahir bley terkeluar?

yessssssssss haku adalah peminat shahir yang tak berapa nak fanatik....walaupon pader dasar nyer hanya ala kadarrrrr tapi haku sokong diyer ler berbanding pelajar lainn kisahhhhhnyerrrrrrrrrr.....



uwaaaaaaaaaaaa......sedihhnyerrr Shahir terkeluar...salah haku tak mengundi kahhh...

memula tengok ranking maser konsert tuhhh Shahir kat peringkat stabil nombor tiga dari atas....bagi haku compomm diyer selamat punyerr..tetambah performance diyer nyanyi lagu Tiara idak ler teruk sangat....tapiiiiii meleset lerr plakkkkk kekdahnyer..terkejut urat kentut haku biler namer Shahir diumummm keluwor..mungkin pengundi-pengundi shahir yang lain pon macam haku gak kuttt..harapkan shahir still stabil tanpa perlu mengundi...huhuuuu...


lepas nihhh dahh tak selera dah ler nak tengok AF ko....ecehhh cakap macam ler haku ngadap AF selalu...padahallllllll haku tengokkk Konsert dengan Debaran sajork yerkkkkk....Diari tak tengok ponnnnnnn....kenkadang sangat laaa haku boleh tengokkk selalunyer memang tak bley nak tengok...hikssss.... tapi Adira masih ader kann...ADIRA pongg BESSSSSSSSSS...


bagi haku lagu Tiara yang Shahir bawak nie bessss haperrrrr....tetambahhhh haku minat giler ngan laguu nihh..lagu nih time haku cintan cintun sekolahh rendahhh dolu cakap lu......wakakaaa sekolahhh rendah bercintan cintun katernyerrrr....

bercintan ngan lagu ler..pantang dengor lagu besss sikittt muler lerrrr feel diawan biru.....kalo laguuu lajuuu jerkk ingat, petang dengor lirik malam dah boleh hafal...cerrr suhhh bacer Al-Quran...petang nih bacer minggu depan belum tentu leh lancar bacer lagikkkkkkkkk.....pastu pelepekkkk kener rotan kat peha sebab lembab nak mamposssss.....

Tiara (kris)

Tiara... menggamit kenangan zaman persekolahan
Tiara... ku mimpi kita bersanding atas kayangan
Seakan bisa kusentuh peristiwa semalam
Di malam pesta engkau bisikkan
Kata azimat di telinga

Kita... terpaksa berpisah untuk mencari arah
Kita... dipukul ombak hidup alam yang nyata
Engkau jauh meniti puncak menara gading
Yang menjanjikan hidup sempurna
Tapi aku hanya tunduk ke bumi
Hidup tertekan

1
Jika kau bertemu aku begini
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
Di penjara terkurung terhukum
Hanya bertemankan sepi

Bisakah kau menghargai
Cintaku yang suci ini...
Oh! Tiara... pedihnya
Dapatkah kau merasakan...

( ulang 1 )

Bisakah, masih bisakah
Engkau hargai cintaku lagi
Oh! Tiara pedihnya dapatkah kau merasakan
Oh! Tiara pedihnya dapatkah kau merasakannya...
TIARA... Oh...




AF8: Undian tercorot, Shahir tersingkir

KUALA LUMPUR 2 Mei - Konsert minggu ketujuh, Akademi Fantasia musim kelapan (AF8) menyaksikan Shahir menjadi pelajar keenam tersingkir dalam satu pengumuman menerusi Debaran AF yang disiarkan secara langsung dari Dewan Sri Putra, Bukit Jalil, di sini malam ini.

Memperoleh undi tercorot iaitu 13.89 peratus berbanding enam peserta lain, keputusan itu membenamkan hasrat Shahir atau nama sebenarnya Ahmad Shahir Zawawi, 22, untuk terus kekal bersaing ke minggu seterusnya di dalam akademi tersebut.

Menyanyikan lagu berjudul Tiara yang pernah dipopularkan oleh Kumpulan Kris, ia tidak cukup memikat hati penonton untuk terus mengundi dan seterusnya mengekalkan Shahir.

''Saya tidak menganggap penyingkiran ini sebagai satu kegagalan, sebaliknya bersyukur kerana pihak akademi telah memberi saya ruang untuk merakamkan sebuah single berjudul Kebahagiaan Dalam Perpisahan.

''Ia adalah hadiah untuk saya terus maju di luar akademi nanti," katanya selepas ditemui sejurus berakhirnya Debaran AF8.

Dengan penyingkiran Shahir, AF8 kini diteruskan oleh Muhd. Shahril Firdaus Eli (Daus), 22, dan Zafarina Jamhari (Farina), 28.

Tidak ketinggalan ialah Emirza Azwan Zulazrin Chew (Iwan), 20; Nadiawaty Ainul Basir (Ain), 24; Muhd. Firdaus Maulana Mohamed (Maulana), 22, dan Siti Adira Suhaimi (Adira), 19.

AF8 yang dihoskan oleh Sarimah Ibrahim dan Jimmy Shanley itu menampilkan dua pengkritik tetap iaitu Aznil Nawawi dan Adlin Aman Ramlie dengan pengkritik undangan minggu ini, Lah Ahmad.

Antara tenaga pengajar yang berkhidmat untuk AF8 ialah Siti Hajar selaku guru vokal teknikal; Adnan Abu Hassan (guru vokal persembahan); Fatimah Abu Bakar (kaunselor dan guru bahasa Inggeris); Linda Jasmine (guru tarian) dan Que Haidar (jurulatih lakonan).

sumber : utusan






owhhh shahir pedihhhhhh nyerrrr dapatkah kau merasakannnnnnn nyerrr...........






nasibbbbb Adira ader lagikkk..chaiyokkk Adira.....!!!

6 comments:

  1. tak sangka gak shahir trkeluar

    ReplyDelete
  2. x best la shahir tkeluarkan...
    dalaa die paling ensem..kahkahkahkah
    wakil orang perak lak tu..
    miahahaha....
    nway shahir tatap da best...
    weeeeeeeee...=)

    ReplyDelete
  3. AF taun ni tak same dgn tahun2 dulu... undian x sebanyak dulu2... so perbezaan undian antara pelajar tu tak byk wlupn nampak cam peratus undi berbeza.. tu pasal turun naik tak menentu.. even yg duk atas sekalipn buleh jadi bottom three.. mcm yg berlaku kt farina.. awal2 top 3.. tp tup2 tutup bottom 3 pulok... tak minaat farina gedik tupn.. tp juz bg contoh.

    so tak kire kat mane kedudukan derang.. tetap tak selamat.. dan astro beriya asik2 tunjuk siapa bottom 3.. mengharap orang undi berkoyan2 tuk selamatkan yg kat bottom 3.. bile orang sibuk selamatkan yg bottom 3.. ofkos yg kat atas org tak vote.. huhu.. itula teori dari pemerhatian saya setelah 8 tahun AF.. hahhahaa

    klu zaman2 AF3 smpai AF5.. sape yg kat atas mmg kekal kat atas coz undian dia terlalu jauh meninggalkan yg len2 .. yg tak selamat mereka yg undiannye di tengah2.. tp yg selalunye selamat yg plg bawah..

    ReplyDelete
  4. argghhh.. tension2x.. xsngka shahid tkeluar,,mcm ada komspirasi jer.. mmg xpuas ati ni,

    ReplyDelete
  5. xsker shahir kuar..nsb bek adira ada..huhu

    ReplyDelete
  6. aku tak tgk pun af ni..tah le,x berapa minat lak utk musim kali ni.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3