Friday 30 July 2010

Ini sakit betul-betul bukan cobaann...

Haku nak mengadu domba ngan korunk nihh..ader ker yg sudi nak dengor..
Haku kan sebenarnyer tak berapa nak sihattt..

Asal malam jerk haku mengigil asal mengigil jerk compom dah malammm...asal makan ubat jerk haku kebahhh..asal tak makan ubat jerk haku demammm...

skang haku bergantung kat panadol...

Demam tue ocay lagik sebab biler makan ubat sure kebah demam haku..peluhhh meleleh leleh kenkadang sampai haku bukak baju sebab tak tahan sangatttt..tapi bukak baju pon tak guner sebab peluh melelehnyer kat celah kangkang...takkan nak bukak kain plak kang tak sempat nak berpantang 100 hari kangggg...mhuahuahhua sumpah haku dah melencong, ocay kembali kejalan yang benar...walaupon dah berfeluh feluh tapi totap haku tak mandi..:)..sebabbb sejukkkkkkkkk....berpeluh tapi sangat sejukkk...sangat heran ocayyy...

Yang paling haku runsingkan skang nih haku kerap nau sakit kepala...boleh kater tiap ari haku sakit kepala..tapi haku gagahkan diri jugakkkk bangun dan buat-buat macam takder perper yang berlaku... makan ubat then ocay dan rutinyer hari-hari adalah samer...kalo tak makan ubat sure tak leh bangun sebab badan rase melayang dan nak muntahhh...

dan skang haku dah start ambik ubat migrain balik....huhhhhhhh mencik..

ntah naper..kalo nak ikutkan seingat haku waktu pantangkan Danial tak pernah plak haku sakit kepala apatah lagik demammm...walaupon time tuh memang haku dah ader migrain tapi migrain tak pernah menyerang sepanjang haku peknen dan berpantang kan Danial...lepas tuh baru haku start kener migrain balik..*pandaikan migrain haku time tuh*

mak haku dah kerap nau tepon haku skang nih sebab diyer riso takut haku kener angin meroyan...diyer taktau yang sebelum nihhh,anak diyer nihh memang dah selalu kener angin meroyannn dah..sikit-sikit nak meroyann ajerrr..agaknyer dah terbawak-bawak kut...*eh molottttttttttt ko,takder insuran kasik cili sikitttt*....ishhhh simpang malaikat patpolohpat kannn..jauhhhhh lahh dari hakuu menda-menda camni...

dah tuhhh perut haku kat tempat operation tuh pedihnyer semacam ajerrr...tak semuanyer la,kat sebelah kanan ajer...haku tengok kat luar dah kering sepenuhnyer..mungkin kat dalam luka masih berdarah kut..haku harap jahitannya tak terbuka la kannn..kalo takk naya hakuu...Ya Allah jauhla dari haku benda yang pelik-pelik nih tapi kannn siyesly haku dah start pikir yang bukan-bukan dah...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.................... ***menangis tapi tak berair mata,apakah ia...cuba teka kawan-kawan***



15 comments:

  1. Salam,

    sound funny but works for me and a friend. tips dari Nenek Penakan me...

    cari kacip, asah ujung/muncung (yang macam idung tu) then hidu... me pun kena macam ni dulu. bentan kata oreng tua-tua.

    cari pil ikan haruan la if tak bleh telan pati. telan jer lagi even dah telan dulu.

    jaga diri.

    ReplyDelete
  2. ish
    better gi jumpa doktor ler n check darah.
    tkut kena denggi or chikukunya
    bahaya skunk ni
    tkaleh sembarangan jer makan ubat
    aritu aku masa pantang brnk
    demam 5 hari tak kebah
    pergi blik spital
    darah ade infection sikit.
    dugaagn betul
    dgn luka ceasarnya lagi.
    adei...
    btw.maybe byk sgt tgk pc ker tv ker or membaca
    salah satu sebab tu jugak time pantang kena betul - betul berehat.
    tpi tak thulah klu sebaliknya.

    ReplyDelete
  3. ko pantang betul2 ke shi3la...
    aku rs baik mak ko mai tgk ko jaga ko kejap..riso lah beb...
    dulu aku penah kena demam sejuk terkejut smpikan pakaikan berlapis2 selimut tetap gak sejuk..mil aku siap bertungku kat kaki aku...nak plak depa kata terkena ape2 ke..ishhh
    so aku x tahan aku terus g klinik
    doc tu kata awak mengalami bengkak susu..so kena g pam susu tu cepat2..mmg betul..balik2 tu aku terus lah g bg bby aku tu mnm susu..then pam tetek...perghhh lega beb...tu je lah yg aku tau kalo bab2 demam dlm berpantang nieh..ko sllu x menyusu dhamirah..tak pun sllu lah ko pam kan tetek ko...

    lg satu ko operate ni ada x mkn pil ikan haruan..kalo x lalu yg air pya pil kan ada..tu mmg kena mkn pung nak baik dr jahit luo dlm..huhuhu

    ko tu operate..kena jaga lebih skit...jgn byk berjalan gerak semua...tu pasal aku rs someone kena jaga ko..ish2..seriau aku la beb

    ReplyDelete
  4. hai shiela....

    haaa tu mmg yg selalu aku alami...
    aku kan dah 4 kali operation...
    semua jd mcm tu ko.
    yg aku tahu...jd tu sebab kita tak pntg bebeno. ko rasa mcm kuat...tp hakikatnya tak kuat tara mana. aku dolu pun dlm pntg dok standby paracetamol laa. kalau pi sepital pun dia bg tu jgk... tp lain2...kena cek jgk laa takut bgkak tetek atau jgkitan pd luka jahit. tp mcm aku dolu. dua2 tu bebas pun tp still demam on off. Mmm badan mmg lemah time operation kan...nk wat mcm ner. bgus ko amik vitamin jugak...byk minum ayor panas jek.... insyaallah ok. usah la mike merepek meraban igt kena apa2...mmg begitu laa kalau branak operate dan lasak dlm pntg. hehehe....aku dh faham beno....just kena kuat pntg sket dan yg penting kena cukup rehat sgt2. tu psl kena ada org teman jugak bgusnya....suh peneman tu take care bby...ko pi tido. okey laa.... take care ek....

    ReplyDelete
  5. kesiannya kt ko shiela..
    aku penah gak menggigil2.. time pantang qis dulu lg kerap... gigil berbungkus2... mujur tak kena kancing gigi..
    kalini baru sekali aku menggigil sampai terketar2 gigi, tupun pasal aku p bilik air tengah malam, p buang air.. cuci tak guna air suam.. ms tu blum 10 haripun tak silap.. tu yg kuar jek bilik air.. dan2 terus terketar2..
    bab sakit kepala... aku kena masa 3-4 ari awal.. time tu sbb aku byk menangis, too emosi bebeh. hahahha kantoi.. mujur jugak tk meroyan.

    ReplyDelete
  6. bentan kot!..aku dulu demam gak gigil2 tp sbb bengkak susu..tp lepas telan panadol dah ok ckit..

    baik ko pegi chek la dgn doktor btul2..skrg ni byk nau penyakit pelik2..

    ok..jaga diri baik2..

    ReplyDelete
  7. better g check..penyakit skrg ni dtg tak bagi isyarat..kalau rasa demam lain mcm je cpt2 la g wt check up..!

    salam kenal...

    ReplyDelete
  8. hope cepat2lah sembuh ye..ape2 pong makan obat..risau gak kalau time2 pantang cenggini kan..

    nice to know u..thanks sbb sudi jengah blog teman ye ^_^

    ReplyDelete
  9. better gie check...orang dalam pantang nie memacam tau...semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  10. salam singgah

    ku rs ko nih bentan lah...aku pnah gek kne dl...mk mntue aku suh aku duk dlm selimut diam2 tp x pyh psng kipas....peloh2 aku duk dlm tu...uisshhh x tahannnnn tp x lme pastu okeh dah....heee try petua nurul aznil bg tu...moga2 berkesannnn.......amin

    ReplyDelete
  11. kak..bahaya 2..better pegi further ke spital or clinic...kalo asek mam panadol takut effect kidney plak..

    get well soon!

    ReplyDelete
  12. ya ampun kesiannya ko.. sabar weh... apa kata ko check ngan doc..

    ReplyDelete
  13. shiela,
    agak berlarutan pegi hospital balik. ye la..kita x boleh nak expect dalaman mcm mane kan. aku takot ada jangkitan je..tu yg ko demam kot. take care ok..jgn lupa g spital.

    tingat lak kes dalam paper baru2 ni,tertgal kapas dalam perut..huhu. mintak selisih la.

    ReplyDelete
  14. Yup !
    Sejujurnya, kalau awak tak jaga betul2 itulah yang dinamakan MEROYAN MINOR . JIka tdk dicegah dikhuatiri akan ada halusinasi. Itu berlaku bila kepanasan badan dan kepala awak sakit tdk terperi .

    Sheila, Saya nasihatkan awak bagitau IBU . kerana org tua akan tahu cara bagaimana mahu mengatasainya. Ceritakan masaalah itu . Jangan dipendam , dlm situasi ini , awak perlukan sokongan .


    Jgn pandang remeh penyakit dlm pantang. Ia akan memberi kesan utk jangkamasa panjang .Ingat, awak ada suami ! (hrp awak faham maksud saya )


    Ok. Sayang ...sabar yea ..

    ReplyDelete
  15. akak....cpt bertindak..!!
    wisau bce keadaan akak skang...

    take care baik2 k akak!!

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3