Wednesday, 26 January 2011

Buah NamNam



cer teka neh buah haper?

eh giler,bukan ko dah bagitau siang-siang ker tajuk kau buah NamNam.
Tolong sekeh kepala diyer jap.
Tak habis-habis sewel.



wehhhhh sedap siot buah neh.
pengasuh anak-anak haku yang kasik.
memang susah nak jumpa buah NamNam neh kan. Selalunyer kat kampung-kampung jerk ader tanam pokok NamNam neh kalau tak silap haku

Kat pasar lambak lagik ler takder jual buah Nam Nam neh apatah lagik pasar borong jauh sekali pasar malam inikan pula pasar selayang...:)



Rase diyer masam-masam manis gitew.

memula haku makan beriya jerk kupas kulit segala,sekali kakak pengasuh tuh cakap kulit diyer pon boleh makan daaaa.Jakun sungguh,kater asal dari kampung,buat malu kampung jerk..tapi kann kat kampung haku macam takder jerk pokok NamNam neh.Tak pernah jumpa pon.


Tapi tapiiii En Epai lagik jakun dari haku tau sebabnyer diyer langsung tak makan buah NamNam neh,Rase sikit pon takmo.memang jakun tahap mengkarung beranak diyer tuh..mhuahuahuahua...


Eh selain namer NamNam, kat tempat korunk ader panggil namer lain ker buah neh?


12 comments:

  1. salam akak..kat tempat saya still panggil buah nam nam..lama da xmakan buah ni..heheh..rindu la plak nak makan..heheh

    ReplyDelete
  2. boleh makan ke..??jakun jap...

    ReplyDelete
  3. buah cupu rasanya....

    ke buah katak puru...sebab kulit die herutu2 ala katak puru gitu..sedapkan?..

    dah lama tak makan..dulu umah arwah atok ada..tp rasnaya pokok die dah mati...
    makan cecah dgn garam je..sodaap..

    alamak.kak...terkecur mengidam la pulak..hukhuk....kalau lepas 3 hari dk teringat lagi buah ni..saya order dgn akak boleh?...

    ReplyDelete
  4. tk penah tgk dan dgr name buah neh...
    sedap ek kak...

    pos sket kat atie bulih ka...kekekeke...

    ReplyDelete
  5. mana nak dapat buah ni? rasa dia macamna?
    ko jangan shi3la kang aku mengidm buah ni
    hihihihi

    ReplyDelete
  6. saya pun panggil buah nam nam..dulu kecik2 je jumpa buah ni..skrg dah susah nak dapat

    ReplyDelete
  7. hmm...ku x penah tgk pon buah ni..dr Vietnam ek..haha

    ReplyDelete
  8. huhu..terliur tgk buah ni. Reen pun panggil nam nam. tp ada yg panggil buah puru. huhu

    ReplyDelete
  9. kalau orang kelantan cakap buah katak puru...susah dah nak jumpa buah nier...hi salam..blogwalking here

    ReplyDelete
  10. Tak pernah dengar ngan nampak buah ni. kat mana dapatnya.

    ReplyDelete
  11. buah katak puru...
    jeruk sedap neh

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3