Wednesday 9 February 2011

MARILAH KITA MEMBANTU DAN MENDOAKAN BABY QISTINA BALQIS MAISARA

Sticky Mode
N3 Baru kat bawah yer...TQ


Menjengah ke entry El dan melihat keadaan si kecil ini hatey terus terkenangkan anak-anak dirumah. Terus pegi ke belog lagenda mahsuri, hati terus merintih pedih. Tapi setelah haku singgah di FB ibunya Qistina bidadari comel ,hati ini terus menangis dan ketika entry ini ditaip air mata ini masih mengalir.

Sedikit info tentang bayi QISTINA BALQIS MAISARA..berusia 3 bulan dan dilahirkan di hospital Manjung, Perak. Baby Qistina ini mempunyai masalah jantung berlubang, sumbing dan juga mempunyai masalah paru paru. Kini, Qistina sedang menerima rawatan di HUKM.


Kuatlah nak seperti kater ibumu,kau harus kuat dan terus kuat seperti ibu. Semoga cepat sembuh sayang..!!


Dibawah ini adalah petikan kata-kata dari seorang ibu yang sangat kuat Pn Siti Maisalmah Binti Mohd Kamil dan juga gambar Baby Qistina dari Fb beliau.

Kata mama Qistina Balqis Maisarah:
kepala sakit sgt..mgkn tekanan darah aku naik lepas jmpa doc pakar bedah jantung pkl 7mlm td...x tahu nak ckp mcm mane keadaan balqis..doc cuma pesan dgn aku berdoalah banyak2 kepada tuhan..hanya doa ibu yg dpt membantu dia dan berlakunya keajaiban..airmata ku dr td x berhenti2 mengalir...doc ckp keadaan mmv dah kronik..doc nk buat pembedahan dlm masa terdekt..tgl nm setkn tarikh je...mgkn mgu dpn..skang ni hanya bergntg pada mesin bantuan pernafasan je..bnyk risiko pembedahan..doc x dpt nk bg jaminan..ya allah...



Kata Mama Baby Qistina :
01/02/11 ala comelnyerr anak mama hari ni..mama datang2 je tengok rambut dia dah ada tocang..auntie nurse yang buatkan...comel sangat anak mama nie..dah besar dah..duk kat sini aku tak perlu risau keadaan anak aku sbb nurse smuanya baik2..menjaga balqis dgn bersih dan rapi..anak mama tak comot lagi dah mcm kat sana..




Kata Mama Baby Qistina :
sayu dan sedih sangat tengok keadaan balqis yang semakin hari semakin kurus..dah tinggal tulang dengan kulit sahaja..dah macam baby yang kat afrika tu..ya allah...kuatkan la semangatnya dan tabahkan la hati ku dlm menghadapi ujian mu..ringankan la derita yang ditanggunginya semoga dia boleh menjalani kehidupan seperti baby lain..amin..


Marilah kita sama-sama membantu anak kecil ini biar aper pon caranyer,sekecil manerpon jumlahnyer yang pasti anak ini perlukan bantuan kita dan anak ini juga perlukan doa dari kita.
AKAUN MAYBANK : 114160850396
CIMB AKAUN NO. 0804 0000 9722 02

NAMA : SITI MAISALMAH BINTI MOHD KAMIL
(Ibu kepada Baby Qistina Balqis)
H/P : 017-3476764


Selain dari wang ringgit, korang juga boleh membantu baby ni dengan memanjangkan lagi berita ini kepada semua rakan rakan kita.Jangan luper join page neh yer, Join Charity Fund Raising For Qistina . Kalau korang ada akaun FB, korang leh masuk ke FB Ibu qistina untuk mengikuti perkembangan lanjutnya. Tak rugi kiter membantu .


Hari ini hari mereka entah esok,entah lusa hari kita pula. Hari ini kiter diatas esok belum tentu lagi kiter ditempat yang sama. Hari ini kiter merasa nikmatnyer hidup tapi tanpa kiter sedar ader insan yang merasakan peritnyer kehidupan. Marilah kawan-kawan kiter hulurkan tangan kiter ringan beban mereka.


Kredit picture dari FB ibu Qistina,Pn Siti Maisarah.Kepada Pn Siti Maisarah, tabahkan hatimu. Percayalah,Allah itu maha mengetahui..Dia menurunkan ujian ini kerna Pn adalah insan yang terpilih untuk menikmati ganjaran dariNya disana.

Ya Allah andai ini adalah ujian darimu Engkau kuatkan hati kedua ibubapa Baby Qistina, tabahkanlah hati mereka untuk menerima ketentuan ini. Engkau Ringankan beban yang ditanggung oleh Baby Qistina Ya Allah.Kesihanilah lah anak kecil itu Ya Allah ,Limpahkanlah RahmatMu keatasnya.Engkau permudahkan segala urusan mereka didunia juga diakhirat.Dan Engkau tunjukkanlah mereka jalan penyelesaian dan bukakanlah pintu rezki untuk mereka seluas-luasnya Ya Allah.Amin Amin ya Rabbal Al Amin.


4 comments:

  1. semoga adik Qistina cepat sembuh... amin

    jom bantu dia!

    ReplyDelete
  2. insyaallah...sama-sama kita doakan kesihatan nyer...hanya Allah yang maha berkuasa menentukan segalanyer...Amin

    ReplyDelete
  3. Dni: Amin..

    Hyazz: TQ,InsyaAllah,Amin

    Melati : yer itu adalah yang terbaik.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3