Friday 4 March 2011

Adik 7 Months.

senyumm tak perlu kata apa-apa


Simanis ini sudah 7 bulan.

Bahagia dan gembira hati seorang ibu melihat anak membesar didepan mater secepat itu. Nimatnyer sukar diungkap melalui kata-kata. Harapan dan doa akan terus bersama adik agar sikecil ini sentiasa mendapat yang terbaik dan perjalanan hidup adik diberkati olehNYA.



Perkembangan adik yang paling baik adalah biler adik sudah boleh RESPON pader setiap arahan atau tuturkata yang weouls keluarkan.Kalau haku cakap JANGAN, adik akan STOP serta merta dari aper yang diyer buat.. bagus kan..!

Diyer sudah tahu Adik dan Dhamirah adalah namernyer. Setiap kali kiter panggil adik @ Dhamirah diyer akan berpaling dan jawab "arhh".

Suker menjerit macam abang,banyak cakap dan banyak munyik macam abang jugak.Skang dah boleh dengar macam-macam bunyi yang adik buat biler diyer suker,tak suker,lapor,dahaga dan macam-macam keadaan lagi.yang penting adik suker membebel sambil main.

Adik dah pandai marah sambil jerit-jerit.dah pandai gaduh-gaduh manja dengan abangnyer..:)



Adik suker sangat menonton TV.Time gambor neh diambil pon diyer tengah kusyuk tengok TV.Time orang sibuk tengok cerita best-best diyer sibuk bermain tapi biler iklan menjelma itulah yang dilayan nyer.

Bila citer dah start diyer akan mula buat kerja sendiri balik. Mungkin bagi adik iklan lebih menarik dari cerita...sebab iklan ader macam-macam color dan bunyi yang menarik perhatian adik.

Adik paling suker iklan TV3...."naaa naaa naaa naaa TV3".....hah yang itulah yang paling diyer suker. Tak kira aper yang diyer tengah buat time tuh, walau tengah menyusu sekali pon tapi biler dengar iklan tuh jerk, sepantas kilat diyer akan berpusing...semata-mata nak tengok iklan tuh.



Adik sudah merangkak sepenuhnyer.Now sudah angkat ponggong tinggi-tinggi sambil tegakkan kaki,macam nak berdiri.

Adik juger dah boleh duduk dengan sendirinyer.



Adik suker makan. Aper yang weouls makan adik pon kalut mengunyah samer.Silap aribulan diyer boleh mengelupor nak makan jugak aper yang kiter makan tuh.

Adik dah pandai minum guna cawan sepenuhnyer.Dah pandai pegang cawan @ botol sendiri dan mengawal dan minum air@susu dengan baik sekali.

Tapi gigi adik tak tumbuh lagi la,mungkin adik kekurangan kalsium kut..hahaha..Walau takder gigi adik cukup suker mengigit, nak nak time menyusu...mak oii boleh melompat haku dibuatnyer..sakit mak nokss..!!




Now adik suker sangat kutip benda-benda kat lantai.memang tak boleh lepa sikit.Memang seriyau sangat-sangat,takut weouls terleka.

Tapi sebagai ibubapa kami cuba yang terbaik agar adik terhindar dari sebarang perkara yang tidak diingini.Doa kami agar Adik senantiasa dilindugi Allah SWT selalu.


Mama, Papa dan Abang sayangg adik sangat-sangat..!!!

**Jommm join haku,kiter kayo sesamer.Jangan luper klik HB haku kat bawah neh tau.TQ dear ..!!**



9 comments:

  1. Comel sgt!!! GERAMNYER. rase nk cubit je. hehe

    ReplyDelete
  2. comel betul si adik ni.semoga cepat membesar dengan sihat dan kuat~!

    ReplyDelete
  3. dia sgt comel!geram nye tgk..heee..

    ReplyDelete
  4. eh.. anak ko 7 bulan ke
    rase ko beranak lebih dulu dr aku..
    tp adhwa lg 4 hari dah 8bulan..
    ko biar betik
    ke ko beranak kemudian dr aku?

    ReplyDelete
  5. Yan,memang Adik dah 8 bulan esok..yang haku story tuh perkembangan diyer masa 7 bulan..eh lain macam ker tajuk haku..hahahaha

    ReplyDelete
  6. TOMEI nye dak montel ni , kejap je dh 7 bln yek .. terasa cm baru je ko banak ..

    ReplyDelete
  7. OOO inilah sicantik manis yg suka susu momma tu yer... chomeylnya... geram laa tgk pipi dia... Happy 7 months dear!!!

    ReplyDelete
  8. aloh2...tomeinyerrrr dhamirahh...

    suke tgk pic dia pakai baju pale bebek (itik)..
    hehehe...

    ReplyDelete
  9. comey larh anak akak tu.
    geram tgok !

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3