Friday 18 March 2011

Contest Cuti2 Malaysia by Niniezane

UPDATE : 

CNN menang tempat pertama contest neh..Dapat hanphone samsung dengan free No maxis. Thanks Niniezane.suker sangat..!!

btw Entry ini boleh dijadikan panduan untuk korunk yang nak pergi bercuti ker Marina Cove Resort Lumut..Mudahan dapat membantu korunk dan mencari info mengenai Marina Cove Resort.

 ***************************************

Banyak betul halangan haku nak siapkan entry neh..:(





Tempat yang haku cadangkan untuk pn Niniezane dan family adalah Marina Theme Park, Lumut.haku pernah sampai sini dua kali. Kenapa haku cadangkan tempat neh adalah kerana setahu haku Pn nak bawak anak-anak bercuti sempena cuti sekolah bulan enam nanti. So anak-anak paling suker kalau pergi ker theme park.Kalau tak percaya tanyalah mereka.

sebelum tuh bacer dulu entry penting neh Tips Merancang Percutian

Nak datang Marina Theme Park Tak payah naik flight bagai naik kereta pon boleh sampai jugak. kalau dari Kl tiga jam pon dah boleh sampai tapi kalau dari shah Alam boleh ikut sabak bernam pon tak jauh jugak dalam tiga empat jam dah boleh sampai.

Kalau dah ikut jalan lama sah-sah duit Tol tak payah.Hanya bajet untuk duit minyak sajer. kalau naik Honda,merc dan sewaktu dengannyer duit minyak mungkin dalam seratus pegi balik.Owh ini hanya random yer. Bajet lebih takper jangan kurang nanti tak cukup.



Ini Marina Theme Park.

nak masuk sini kener bayar jugak tapi siyes tak mahal kalau nak bandingkan dengan theme park yang lain.Weekdays ker,peak ker,super peak ker ratenyer adalah sama RM 5 hengget untuk adult and RM 3 hengget for child.

Operating Hours kalau school holiday adalah 10.00 am to 10:00 pm. Lamer tuhh.puas kalau nak main air.Main sampai lebam tapi Jangan sampai demam sudah.


Ini map dalam Marina Water Park.Double klik untuk image yang lebih jelas.

1.Locker,2.Changing & Toilet,3.Food Court,4.Admin (Ticketing & Surau),5.Water volleyball,6.Water Polo,7.Concrete Hide,8.Lazy River,9.Shaded Island,10.Fiber Slide
11.Shelter,12.Children Pool,13.Sand Hut,14.Wet Entrance,15.Olayground,16.3x Olympic Swimming Pool (under construction),17.Bridge,18.Boating (under construction)

keadaan dalam Theme Park neh

Disediakan juga tempat berteduh dan tempat lepak-lepak untuk ibubapa yang tunggu anak-anak main. tapi kalau ibubapa nak join main pon tarak kesah punyer.

kolamnyer adalah sangat luas so tak payah risau kalau orang ramai ker, public holiday ker, cuti sekolah ker. Masih ader tempat-tempat yang kosaong.

Kolam air masin. like mandi lautlah katernyer tapi dalam kolam so selamat dari jely fish dan ombak ganas.



"Salt water is good for skin completion"


Nie masih kat dalam tuh lagik. tempat bebudak main style daratan punyer plak.
owh toilet dan tempat persalinan ado yer, jangan risau. Toiletnyer bersih siap ader lagu-lagu jiwang berkumandang lagik. sambil salin baju sambil nyanyi.

Surau untuk solat pon ader yer dan lagik kantin pon ado. owh ini maklumat penting neh, makanan luar tak boleh bawak masuk dalam neh sebab kantin derang dah ado. Tapi makanan kat kantin tak sedap dan agak mahal so baik makan kat luar yer.

takper biler dah masuk dalam neh, nak keluar balik boleh lagi. tak silap haku boleh keluar masuk 5 times.

Jangan risau makanan kat luar banyak pilihan sebab ada banyak kedai sepanjang jalan ke situ dan lagik murah. Yer itu yang penting. Makan makanan mahal pon kalau tak sedap apahal kan.


sekitar kawasan kolam yang saujana mata memandang




okeh ini kawasan sekitarnyer..check it out..




Nak jalan-jalan tengok laut pon boleh, nak posing-posing tepi laut pon boleh cuma nak tido situ jerk tak boleh.


Ini pon sekitarnyer jugak. sah-sah tepi laut. Walau panas membahang tapi angin laut tetap ado.




bila datang sini orang yang paling gembira dah tentu-tentunya anak jantanku. Memang hepy sungguh diyer main air. Puas hati bawa diyer datang sini. Seronok tengok senyum dan ketawanyer yang tak putus-putus tue.

sungguh melihat anak gembira hatey ibu maner yang tidak senang.





mandi air pancut



Main gelongsor air




main pasir pulak



saat gembira En Epai melayan anak jantannyer.

Tiada apa yang lebih menggembirakan hatey ibu dan ayah selain melihat senyuman dan gelak tawa anak-anak. Hilang rase penat dan lelah bekerja berhari-hari bila dapat menghabiskan masa yang ada bersama anak-anak tersayang.


untuk lebih jelas boleh jengah kat sini yer Marina Water Park





okeh Marina theme Park adalah bersebelahan dengan marina Cove Resort. So boleh bermalam di sini.

boleh tengok pilihan bilik yang ada kat sini dan Ficilities lain yang ada disini.
Hotel Marina Cove Resort

kang kalau haku yang huraikan dan semua nak citer dalam posting neh 3 hari menaip pon tak habis. Kalau tak haku yang pitam menaip boleh jadik korunk yang pitam membaca.

hotel bersebelahan sajer ngan Water Park, so ini pandangan hotel dari water park.


ini plak pandangan water park dari atas hotel aka dari dalam bilik.


Okeh ini bilik yang kitaorang duduk. abaikan yang bersepah tuh. apa yang haku nak tunjuk adalah biliknyer amat luas dan selesa untuk family. tak salah haku bilik yang haku duduk neh adalah yang termurah sekali maser tuh RM 158 henget sajer ada Balkoni mengadap laut. Ini bilik katil bujang dua, so weouls cantumkan thats why katil nampak besar.Kalau bilik yang tak mengadap laut harganyer murah lagik tau.

Sekali ngan pakej breakfast untuk 2 adult. So okeh lahh kan, not bad what. Dah bajet untuk breakfast kat situ dan dah save time nak keluar carik makan segala.

Kat Hotel pon ader swimming pool. Adult and child pon boleh mandi. syaratnyer baju kener color putih dan seluar color hitam. Itu bagi yang takder swimming suit la, kalau ada lagik bagus.




Suasana dimalam hari. nak carik makan untuk makan malam pon tak susah sebab banyak kedai yang bukak waktu malam. Malah kat belakang Hotel pon ader Medan ikan Bakar..Terbaik..!!

seratus hengget pon compom dah puaas makan anak beranak dah.




untuk pengetahuan juga Marina cove neh adalah seiring dan sejalan dengan Teluk Batik. Maka boleh jugak hang out kat teluk batik. main-main pasir, mandi manda,main ombak, tengok-tengok orang pon boleh sekadar mencuci mata..hahaha..

Okeh Teluk Batik memang tak jauh pon,tak sampai sepoloh minit pon drive kesana tapi kalau jalan penatlah jugak.



Makanyer dekat lah jugak dengan Lumut. eh nak ke Pangkor pon boleh. feri sopoloh hengget jerk untuk adult.

So kat Lumut pon boleh jalan-jalan habiskan duit yang ado. Eh lumut pon dah canggih tau sekarang. Bukan macam dolu-dolu lagik. Macam-macam ado. Tak percaya pergilah. Sehari pusing pon boleh penat. Nak pekena ABC ngan Laksa tepi laut pon boleh. pegi kat waterfront Lumut tuh.

Nak membeli dah belah lagik lah boleh. nak beli baju macam-macam pilihan ado. warna pelangi lagik, siap edisi pantai lagik bunga-bunga segala.

Harga pon berpatutan. Nak beli T-shirt edisi pangkor, Lumut dan Teluk Batik dalam sopoloh hengget dah boleh dapat untuk buat kenang-kenangan.

Cenderahati untuk dibawa pulang pon banyak kat sini. Murah-murah semuanyer, Sopoloh hengget dah boleh dapat macam-macam dah.



Makanan Hasil laut lagiklah banyak. Macam-macam boleh beli dengan Sopoloh hengget sajerk.
Cerita-cerita diatas bukan rekaan tapi berdasarkan pengalaman kami sendirik, check it out dalam percutian kami pada tahun lepas 


kami berhoneymoon untuk kali keempat
kisah di Marina Water Park
Marina Cove resort Lumut 

 


Sebenarnyer Entry ini adalah semata-mata nak join Contest Cuti2 Malaysia by Niniezane.

Syaratnyer kener tag 5 lima orang so haku tag, Rosmona,Akma,Afsal,Tinie,Zuraiwan.

So kawan-kawan cepat buat sebab hari nie last day tau. Haku pon tau lambat. Now haku tengah kener Migrain neh tapi gagahkan diri jugak buat posting neh sebab hadiahnyer lumayan beb. Harap ader la rezeki haku.*kelip-kelip mater*


Ini Link belog beliau Contest cuti-cuti Malaysia Boleh klik gambar tuh jugak nak ker Contest beliau.


so haku dah penuhi semua syarat yang diminta oleh Pn Penganjur dan harap penyertaan Haku masih diterima. Terima Kasih kerana meluangkan masa membaca entry ini. Salam Perkenalan dari saya untuk puan penganjur yang chantik itu.

psttt siyes cakap diyer chantek hoo..Model kau maner tak chanteknyer, Tak percaya pergilah belog Beliau.

Jom Cuti-Cuti Malaysia...




**Jommm join haku,kiter kayo sesamer.Jangan luper klik HB haku kat bawah neh tau.TQ dear ..!!**



6 comments:

  1. wahh...bes ni che nam nam...complete lagi detail penerangannya.
    gud luck yer.. :)

    anyway, bes eh tpt ni..buleh la ajak famili dtg sini nati.

    ReplyDelete
  2. erm, entry yg sgt menarik...nmpak best je tpt ni...anyway tq for join...gud lak ye...
    p/s : jgnla puji lbh2..malu i...hehehe..

    ReplyDelete
  3. pn stoberi : best tempat nehh..bw anak-anak bergumbira kat situ,mesti derang suker..

    brutalsolo: TQ

    pn penganjr: TQ, takder terkurang syaratlah kan..hehe..eh u memang chanteklahh siyes ckp bukan nak bodek neh tapi BENAR....hahaha

    ReplyDelete
  4. Salam, keputusan dh kluar. Lihat di... http://niniezane2009.blogspot.com/2011/05/pengumuman-pemenang-peserta-contest.html

    ReplyDelete
  5. menarik sungguh tempat ni....leh bwk family jln2 sini nih....tq..tq...tq kt web niniezane gak..sbb create contest cuti2 nih.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3