Friday, 17 June 2011

Ke Rumah Dato Siti Nurhaliza,Kuala Lipis Pahang



Last weekend sememangnyer haku berada di Pahang.Balik kampung tiga hari dari hari sabtu sampai isnin. Kampung En Epai sebelah abahnyer di Pahang.Balik kampung sebab sepupu En Epai kawen.Lagipun abah memang dah lamer tak balik kampung so kasik chan diyer melepas rindu ke kampung halaman.




Kami ke Kuala Lipis ikut Bentong,okeh signboard tuh chantek.Tapi kami bukan kuala Lipis untuk ke rumah Dato Siti Nurhaliza,itu semua gosip semata..*lagi bajet hot*

So tajuk diatas memang takder kena mengena ngan entry haku, sajerk kasik efek lebih.

bergerak dari TI dalam pukul sopoloh pagi. Memang gerak terus jerk takde berhenti kat mana-mana pon sebab takmo sampai malam.



Tapi hari tuh kan ada Final bola, terengganu ngan Kelantan.dah lalu plak ikut Bentong memang sepanjang jalanlah kereta sesak ngan penyokong terengganu ngan Kelantan. Sampai kat bentong singgah kedai makan jap tapi itu pon dah pukul dua lebih dah.




Kedai makan pon sesak ngan penyokong-penyokong kelantan terengganu. semangat bola betul, siap balut kereta ngan bendera negeri masing-masig lagi..dasyat,kagum mak..!!



Bila dah reda sikit baru kitaorang masuk makan. Solat pon kat situ jugak pastu baru gerak ke Kuala Lipis. Dalam pukul 4 lebih dah sampai umah Makteh.





Malam pon tido kat umah Makteh gak. Malam tuh banyak keja tergendala sebab semua hero dok melepak depan TV tengok bola. Tapi okeh la sebab diorang masak catering so takder lah sibuk sangat. Takat kemas-kemas umah,susun-susun meja gitu jerk la.



kendurinya hari Ahad.





yang pengantin lelakinyer adalah sepupu en epai. Orang umahnyer plak orang Pasir Puteh,Kelantan.



Selamat Pengantin Baru..!!



Antara semua masakan pengantin, buah tembikai neh jugak yang menarik perhatian haku.



Chantek..!!!



Antara menu untuk hari tuh, masak lemak Nenas

kari daging

ayam goreng


Pajeri terung. eh terung memang letak sebiji-sebiji macam tuh ker. Besor giler...






ini jelatah kut

makanan sampingan, ulam ngan sambal belacan, ikan masin. Kek ngan tapai tuh tuan umah yang sediakan.



Pastu macam biasa ader bubur segala tuh la. Banyak la jugak menunyer, puas makan dan sedap jugak. yer sedap yang penting..

Anak-anak haku macam biasa mainnnnnnnnnnnnnn ajer setiap masa. Peduli haper orang ramai ker, bising ker, orang sibuk ker, orang lalu lalang ker, pengantin ker yang penting diorang tetap main dan main.

Pagi petang siang malam berkepit ajer dua orang neh.


Lepas main makan, lepas makan main...lepas main makan lepas makan mainnnn...



Petang tuh jugak weouls gerak ker Jengka umah kakak abah aka makngah. Punya ler jauh dari umah Mak Teh ker Jengka. Haku ingatkan dekat ajer ghupernyer naik kebas jugak vontot..huhu.First time haku sampai Jengka. Dalam kereta siap tido bangun tido bangun ponn tak sampai-sampai jugak lagik..:)



Tido kat umah makngah satu malam.Then isnin nyer baru gerak balik.



Gigih makngah hantar kami sampai ker jalan masuk highway. Takut sangat abah luper jalan padahal orang tua tuh ingat jerk. Risau sangat makngah tue.



Balik ponn terus jerk tak berhenti maner-maner dah. Sampai gombak baru singgah makan ngan solat pastu continue jalan sampai TI. dalam pukul empat lebih dah sampai TI.





ya baru saya sedar gambar saya ngak ada..demmm..!!!


Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!


~CNN~
Jom join haku,kiter kayo sesamer.Jangan luper klik HB haku kat bawah neh tau.!!

8 comments:

  1. Memang kreatif org wat tembikai tu yer. Cantik!

    ReplyDelete
  2. wah manyak cantik lor itu tembikai..mau mkn pelan2 takut bunga ilang hihihihi.... selamat pengantin baru buat pengantin

    ReplyDelete
  3. huhu.father in law ai pun org lipis gak. awww... (motip sebuk nak gitau. Hahahah)

    ReplyDelete
  4. sama ar sabtu tuh PIL kenduri gak...
    pastuh mlm tuh ramai2 tgk bola..
    kecoh satu umah...
    yg penting ganu menang... yihhaaa...

    ehhhh... akak lari topik eh??? hhhehehe...

    ReplyDelete
  5. hi there i have just followed your blog and i hope you can follow me back..i like your blog...i will be waiting you in my blog..cheers

    ReplyDelete
  6. jaoh berjalan ye...hehe..
    tp memuaskan hati orang tua ni ada berkatnya..kan..

    jengka mmg jaoh..hehe..jengka brp tu???

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3