Wednesday 30 May 2012

Terima Kasih dan Maafkan Saya...:(


Firstly, terima kasih pada cik ida bukan nama sebenar kerana bersusah payah menghantar email yang cukup indah untuk saya.

Saya mula melibatkan diri didunia blogging sejak dari tahun 2007 lagi. Dan belog pertama saya adalah di domain ekawan.com.Saya mula berpindah ker blogspot pada tahun 2009.Selama 5 tahun saya berblogging saya tidak pernah terfikir akan mendapat email yang mengkritik saya secara terangan begini.

Sengaja saya tak balas email cik ida personally sebab saya memang berniat untuk menulis entry bagi menjawab ketidakpuasan hati cik Ida. Dan saya tahu cik ida baca belog saya,terima kasih sekali lagi. Mungkin ada ramai lagi rakan blogger yang tidak berpuas hati dengan saya tapi hanya berdiam diri saje.Saya minta maaf jika benar ianya berlaku.
 



.........................................................................................................
 
 

Cik Ida bukan nama sebenar katanyer yang menulis seindah kater dan sesedap tangan menaip:

" Sy nih follower blog cnn dan selalu singgah blog cnn dan kadang tuh ada komen blog cnn jugak. Tapi sy heran lah apsal eh cnn macam tak ambil port langsung bila orang komen. At least datanglah komen balik blog orang tu ataupon reply lah sikit  komen orang. Jangan lah nak sombong sangat..!!



...............................................................................................................


MasyaAllah dik, kamo hiris hatey hakak dengan perkataan sombong yang kamo sendiri tidak faham maknanyer mungkin. Kamo bercakap melalui hidung barangkali..suker-suker kembang suker-suker kempis.

Tidak pernah ader istilah sombong dalam hidup hakak dik. Tanyalah mereka-mereka yang mengenali hakak..Kamo langsung tak kenal hakak dik jadi janganlah terus menghukum hakak tanpa sempat mengadili..Rasanyer perkataan sombong terlalu kejam untuk hakak.

Hakak memang agak susah untuk memulakan sesuatu hubungan tetapi sekali kiter sudah berkenalan kamo akan tahu betapa ramahnya saya.Jadi tegurlah saya dan dekatilah saya.....InsyaAllah kiter akan menjadi kawan yang baik.

Pasal jadi follower saya tuh, terima kasih kerana sudi jadi follower saya. Sudah terang-terangan saya tulis Note disitu "jangan sesekali menjadikan belog cnn sebagai medium untuk menambah rakaian belog anda" maksud saya follow lah kalau ikhlas tapi kalau follow sekadar mengharapkan balasan dari saya baik jangan.

Bukan niat mahu menyombong tetapi takut ianya diluar kemampuan sendiri. Setakat klik follow padahal jengah belog tue balik pun tidak, buat apa kan. Itu bukan cara saya jadi saya MINTA MAAF kalau ader diantara anda terasa dengan saya yang tidak follow balik belog anda.

Saya minta maaf kalau itu adalah isu nya tapi sebetulnya saya tidak mahu menipu anda dan juga menipu diri saya sendiri. Saya akan follow atas sebab saya sendiri suka dan bukan sebab anda follow belog saya.


Terima kasih pada semua rakan belog yang sudi komen belog saya. Saya tidak tahu bagaimana saya harus menunjukkan rasa terima kasih saya atas kesudian anda mengomen belog saya. Tapi percayalah setiap komen dari kamo saya baca dan saya amat hargainya. Saya tidak pernah tertinggal walau satu ayat pon.

Tipulah jika saya kater saya tidak gembira bila ader orang yang sudi komen belog sayer yang tak seberapa neh. Sayer sangat gembira dan kadang sayer turut terikut dengan reaksi anda yang memberi komen..andai sedih komen anda maka menitislah airmata saya dan andai gembira komen anda maka tersenyum dan ketawalah saya.

Saya tidak membalas komen maka tidak bermakna saya tidak mengambil port apatah lagi tidak ambil tahu. Selalunya saya akan kembali mengomen ke belog anda yang sudi mengomen belog saya cuma saya mengambil masa sedikit. Tapi bila saya sudah berada di blog anda kebiasaannya saya akan kembali ke older post untuk baca balik entry yang saya tertinggal dan komen.

Entahlah mungkin saya terlepas pandang dan silap saya. Saya minta maaf dan terima kasih kerana menegur saya. InsyaAllah saya cuba perbaiki nanti.


Untuk pengetahuan cik Ida dan yang lain saya bukanlah blogger sepenuh masa dan juga bukan suri rumah sepenuh masa. So saya hanya berblog bila ader kelapangan waktu sahaja jadi adalah amat mustahil untuk saya update blog ,berblog walking dan mengomen blog pada masa yang sama.Selalunya saya hanya pilih salah satu darinya.

Hari minggu memang saya tidak akan buka blog kerna hari minggu saya abdikan diri kepada rumahtangga dan  masa saya hanya untuk anak-anak dan family sajer. Kalau ader entry pada hari minggu itu maknanyer Auto Publish yang sempat saya buat dihari sebelumnya atau live blogging dari henpon cokia saya sajerk.

saya bagitahu schedule harian saya bukan untuk menunjuk hebat tapi untuk memberitahu betapa saya sememangnya bodoh dalam membahagikan masa. Jadi maafkanlah saya...(


Ya Allah,

ketika aku melakukan KESALAHAN kepada orang lain,
anugerahkanlah aku KEKUATAN untuk MEMINTA KEMAAFAN kepadanya..

manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku,
anugerahkanlah padaku KEKUATAN UNTUK MEMBERIKAN KEMAAFAN padanya.
Amin.




Dengan rendah hati saya mohon ampun dan maaf andai tanpa sedar saya menyakiti hati anda.



Walaupon gambar saya nie berpeluk tubuh tapi tak beerti saya seorang yang sombong....:P
don't judge a book by its cover, it's what's inside that counts..!!

Ocaylah dah penat menaip seriyes sangat kat atas tuh. Hakak neh takleh seriyes lelamer sangat kang limpa hakak boleh pecah dowh.Silap haribulan fibroid hakak membesar bagai juara dengan cepatnyer pulak kang , kesian lah hakak pacar yang hina ini..:)

Kalau macam tuh hakak stop lah hupdate belog dulu sebab time untuk hupdate belog tuh hakak gunakan untuk bw and komen k..tunggu komen pedas hakak akan sampai nanti yer..*macam nak balas dendam jerk bunyinyer..:P* .Mungkin betul jugak cakap cik ida tuh kan.Terima kasih kerana ingatkan hakak...:)

Dik ,janganlah bermusuh dengan hakak yer. Hakak berada dalam dunia maya neh untuk mendapat lebih ramai kawan tapi bukan lawan.Maafkan hakak kalau hakak ader silap yang menyinggung perasaan kamo yer.Moga ukhwah antara kiter berpanjangan..:)

Juga kepada kamo kamo kekanda adinda kakak adik abang dan semuanya yang pernah singgah dipage Chenta Hatey, maaf kalau ader salah sayer yang diluar sedar saya.Dan Terima Kasih kerana sudi singgah disini.






Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!

~CNN~

20 comments:

  1. eh ko niaga ape eh..amboi2 syp2 x bg tau aku pun....mudah2an rezeki hg nak ke umrah tu terlaksana..aminnnn

    bgs kalo ada kritikan mcm ni..at least kita tahu mn salah kita...boleh kita improve ape yg ptt...terima kasih atas kritikan beliau tu kan hahahaha


    perghh ganas pic hg yg last tu...takut gua muahahahaha

    ReplyDelete
  2. alamak aih kak tak besh nyer rasa cam ko rasa skang..tak silap aku ko paling hebat balas komen n paling brutal.hahaha

    sabar ek kak..maybe dia sayang sangat kat ko n sentap ko tak balas.bukan apa kak akupun kadang manalah sempatkan nak balas cuma depanie tak paham..mcm blog aku ada gak aku rajin komen tapi harammm nak balas..nak followpun idak tapi aku jenis easy going.mls nak marah2 atau nak komen yang tak sedap kita dengar

    takpelah kak ko buatjer mcmbiasa..lama2 dia oklah tuh..yang penting i liokee u laling=)heheh..skang merah dah mkin ok aku nak amik ujung minggunie terus tapi aku risau arr dia tak mo alik..huhu dah sedap diok sana..walaaa..

    sofia plak mcm tujerlah=)lasak=)k ko relex tau kak.

    ReplyDelete
  3. cnn?
    why you bother with her?!
    those comment are disrespectful.
    what her intention actually?!
    in my cases,the last time and the most worse comment i had at 2010.
    keep in mind,blog is only sort of life journal and public writing and opinion in free and easy way.
    aigoo..those person are totally rude.
    in ur caes, u had jump to my blog once a two.
    but after that?!
    I don't mind.
    we are sharing the same idea of life in way writing.
    suppose cnn not been bother with her critics.
    in my point of view,maybe..maybe..I didn't say it actually..but more to maybe..
    she's tend to be close to you but she forgotten the core of being friend or core of make sillaturahim with others.
    if she's good practice muslim,those comment and email shouldn't be sent to you.
    astaghfirullah..
    just pray to her for good deed.
    insyaa Allah.

    ReplyDelete
  4. uiks...ada jugak yg komen mcm tu ek
    sabar ye CNN :)

    ReplyDelete
  5. nk berblog ni sebenor nye sure dr rs suke2.. kdng2 bile terluang baru le kite update.. blog ni dh cm diary sdiri ..
    so rs nye kalau ada yg ckp gitu , mmg x patt ler.. nape plak nak paksa2 org terjah .. kalau terjah just ckp : cantik blog ni" or :singaahhhh " emmm rs nye xde makna pun kan ... beter le singgah tu dgn ikhlas hati ..

    walau dh penh jmp ko , ko pun jrg nak singgah or contct2 ku lg.. tp ku faham cmner life ko , cz i already know u .. kdng2 susah nak puas kan ati org .. tp kite ni kene wat pe yg hati kite suke, kalau terpaksa2 xperlu , baik masa itu kite gune tuk fmily lg baguh ..
    so take ure time, kalau ada masa terluang singgah , kalau x .. x pe..

    ReplyDelete
  6. sobs2..sabar ye hakak cnn..org tue yang tak paham maksud berblogging agaknya

    ReplyDelete
  7. susah jugak kan jd blogger ni..x balas komen org ckp sombong..lak..tp kalau kita nak jaga hati semua pembaca blog mmg x termampunya..sabar je lah che nam nam..

    ps : sy x harapkan balasan komen :p hehe

    ReplyDelete
  8. Tak kenal maka tak cinta, hehe..

    Tp akak baca komen tu mcm terasa gak ler, ngee..sebab akak mmg jarang balas semula komen kat ruangan komen setiap entry di blog sendiri.
    Bkn apa...akak rasa mcm dorang dh tak gi ruangan komen kita tu 2-3x utk tgk apa kita jawab komen dorang.
    Selalunya kalo dorang tanya kat ruangan komen blog akak tu...akak akan jawab kat ruangan komen blog dorang pulak, hehe..

    ReplyDelete
  9. heee...da la kak...jgn kecik hati tau...xmau emo2 lagi...be happy... berblog le seikhlas hati...sy x pnh kate anda sombong tau..

    ReplyDelete
  10. huhuhui... sungguh jujur email dr ida itu...
    biasalah tu kak, kite tak blh jd sempurna di mata semua org... kadang tu ada yg terlepas pandang...

    ReplyDelete
  11. adoi..ada gak yang sampai megemail2 nie yea.. cian dia terpaksa menagih komen (= tak pe la lain orang lain peel kan..

    ReplyDelete
  12. eerrmmm... saya xde laa selalu komen tapi saya suka baca blog akak.. saya tahu akak jengah gak kat blog saya even x komen.. sebenarnya xde isu pon.. saya x pernah kecik hati.. kita follow blog seseorg tu bukan sbb nak dapatkan balasan ke apa.. tapi sbb kita anggap kawan.. jadi hari2 mesti nak jenguk.. mesti nak tahu dia buat apa..

    kak CNN jgn ler plak x update blog ye.. ada citer best sila laa share.. jgn kecik2 hati dgn kata2 org ye kak.. akak kan kuat.. mungkin terlepas pandang aje tuh.. chaiyok2

    ReplyDelete
  13. Hidup ni kan untuk memberi.. kdg2 bila org dah memberi kita juga perlu memberi.. sbnrnya mungkin dia x harapkan balasan pun.. cuma skali sekali dia inginkan pemberian dari org.. org kata bila org berbudi kita berbahasa begitula perumpamaannya. walau bagaimana sibuk pun jika kita sbg blogger yg menghargai pembaca2 atau pengomen2 blog kita apa slhnya ambil sedikit masa utk diluangkan kpd pembaca atau pengomen kita. semua di antara kita ada kesibukan kita masing2 cuma pandai2lah kiranya kita mencuri sedikit masa utk menggembirakan hati org lain. bak kata bro denaihati hidupkan utk memberi.. walau sesibuk mana pun bro denaihati tetap akan dtg ke blog pembaca beliau dan meninggalkan komen pada blog yg beliau singgah. saya mmg sgt respek pd bro denaihati dan mungkin krn itu dia menjadi seorg blogger yg sgt disegani dan sgt berjaya. Waallahualam.. skdr pendapat dari saya harap maaf :)

    ReplyDelete
  14. dah agak lama jugak kenal akak kat alam maya nih.. x penah berjumpa pun lagik.. sy pun x rasa akak camtu.. peramah apa.. x pe la kak anggap je dugaan berblog.. kiter x boleh nak puaskan hati semua orgkan.. keep on blogging k.. suker baca citer2 akak n tgk pics anak2 akak yg comel2 tuh..

    ReplyDelete
  15. oh menn..sampai gitu sekali ketidakpuashatiannya kat akk? sabo jelah kak, nanti lame2 sedar lah dia..xpe akk teruskan rutin mcm biasa ye, saya sentiasa doakan kebahagian akk dan dpt capai impain pergi UMRAH...amiiinnn...

    ReplyDelete
  16. Hmm sedih jugak bila baca en3 nie..saya tak pernah kena lagi la..tapi..secara peribadi saya pun kadang2 tak sempat nak terjah blog org..maklumlah..kuli jugak..hehehe...ala..biarlah dia..dia sayang awak tu..ade jugak org ambik berat kan..tapi..saya rasa,kalau kita dah follow org tu..cukuplah..maksudnya kita bersedia nak mengikuti blog org tu..sabar ye..

    ReplyDelete
  17. adussssss.....mmg pedih..adoi mmg ssh nk puas kan ati smue pihak...tapi hrp2 blogger yg folo tu memahami le keadaan kita yg super duper bz nih...

    ReplyDelete
  18. CNN....pedulikan la komen cik ida bukan nama sebenar tu..yang benarnya blog dia xde org nak komen...itu jer..dah2 x yah nak sentap2blog hanya public writing jer...terpulang la kat kita nak indahkan bagaimana...kalau dia rasa CNN mcm tu...biar lantak dia..x rugi sesen pun...

    ReplyDelete
  19. hish...ape lah komen mcm tuh... dia tk ramai followers ke ataupun tk ramai dtg komen blog dia...

    ishh.....tk baik tau ckp mcm tuh...
    aduhaiii...

    manusia2.....

    ReplyDelete
  20. hadehhh ini orang pun ade ka?!!
    sian dia kan..nak soh akak up trafik kat blog dia le tuew..heheheh..

    sabar ye kak, abaikan aje depa yang macam tu..

    asal kite & bisenes berjaya & kaya raya...yeayyy!..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3