Friday 20 July 2012

Tips berpuasa untuk anak-anak & Salam Ramadhan

Uploaded by oneheartcs

Sangat-sangat admire dengan cara kak wardina ajar anak-anak diyer. Sangat cool cara diyer didik anak-anaknyer and I really wish i can be a mama like her too. Semoga kita mendapat manfaat dari video ini.
.

Malam nih kiter dah start terawih kiter yang pertama dan bulan Ramadhan adalah bulan yang ditunggu sekalian umat Islam, haku nak ambik kesempatan nie untuk mohon keampunan dan kemaafan diatas segala kekhilafan & kesalahan yang haku pernah lakukan sehingga menyentuh perasaan kekanda adinda kesayanganku semua..

Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu adalah kelemahan haku sendiri..haku hanya insan yang terlalu lemah imannya dan nipis ilmu agamanya, yang sentiasa tergoncang nafsu serakahnya...

Namun sebagai umatnya yang tidak terlepas dari melakukan dosa haku juga dahagakan keampunan dariNya dan akan sedayanya berusaha untuk memperbaiki kelemahan diri ini...


Jadi step pertamanya adalah maafkan haku diatas segala keterlanjuran haku samaada dari segi perbuatan mahupun percakapan..sengaja atau tidak.


Dan andai ader sesiapa yang pernah mengata dan mengumpatku dibelakang atau mereka-mereka yang sering menyakiti hateyku sebelum nie demi Allah dan RasulNya haku dengan ikhlas hati memaafkan dan haku halalkan segalanya dengan tulus ikhlas dari hati yang paling dalam.

" Ya Allah kepada Mu jua ku memohon agar seluruh amalan hamba Mu ini diterima.."

kredit youtube & uploaded Chareal83


Salam Ramadhan dan Selamat berpuasa kepada semua kekanda adinda kesayangan ku di Chenta hatey..:)

♥Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan ♥



Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!

~CNN~

5 comments:

  1. salam ramadhan jugak utk akak sekeluarga k.. :)

    ReplyDelete
  2. salam..

    dah set kan ringtone hp lagu harapan ramadhan..hehe


    salam ramadhan dari syira. maaf jika ada tersalah bicara.

    ReplyDelete
  3. Kakak pun tak pernah paksa anak kakak berpuasa tapi ianya mungkin lahir dari diri sendiri... Kalau solat memang kakak agak keras CNN..

    Selamat berpuasa juga buat CNN dan keluarga.

    ReplyDelete
  4. mula2 ajar dia puasa separuh hari selagi termampu kan :)

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadhan Al-Mubarak utk akak sekeluarga :)

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3