Friday, 22 February 2013

Resepi : Omelette potato

السلام عليكم

ker potato omelette eh..ahhh belasah jerk..


Nie nama dia kudapan di malam hari yang hening....kannnnnn hening sangat kekdahnyer..tengah-tengah malam buta orang lain semua tengah membuta ko boleh lagik main masak-masak pastu belasah makan time time tue jugak.Habes makan tido pastu kalut berat mencanak naik..buat menyampah orang dengar ajer.

Ocay yang oren kat atas tue adalah cheesedale.Bukan hangit tapi digaringkan mengikut selera sendiri. Buat slide nipis-nipis kasik senang masuk mulut..sekali ngap sudah abis.wahhhh besornyer molotttt...


Cheesedale tue ku gunting-gunting sesuka hati jerk..kang dah masak dia jadik garing ala-ala crunchy dan rasa masin-masin gitu..Haku susun-susun kentang lepas tue tuang telur yang haku dan kacau dengan sayuran yg dipotong dadu,lada hitam, garam sikit, bawang sikit, cili sikit, daun sup sikit dan bla-blaaa..lepas tue bakar jerklah.

Kalau ikutkan tak payah letak cheesedale tuh pon tapi sajer jerk mengatal nak habeskan stok cheesdale dalam esbok tuh hah . Takut kang expired pulak..ke tong sampah pulak perginya kang.Say no to membazir lah..
.

So nak sedapkan selera makanya haku masaklah sampai garing.. kang kalau tak garing kang tak lepas pulak tekak melayu haku neh....bila dia garing dia akan jadik crunchy so sedaplah sikit..

Makan dengan en Epai sambil layan citer minyak dagu.....ater tak besttttt ponnn citer tue, anak-anak haku tengok rilek jerk..takde perasaan takot langsung....hohoho




Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!

~CNN~

8 comments:

  1. perkh terliur aku kak.... bende yg berasaskan telur ngn keju ni mmg aku minat... lg lah nk membuatneyr mudah...

    ReplyDelete
  2. sori CNN, mula2 akak tgk...akak ingatkan teloq dadar..........hihi...

    Ish..ish..kreatif ler kan masak gini. Apa rasa dia, CNN??
    Wlpn ada resepi nanti...tak tau ler akak leh buat ke idak, ngee..cer bgtau rasa dia cm mana??

    ReplyDelete
  3. Dana :
    cnn pon suka menu asas telur..hiks same lah pulak..

    K Alona :
    rasa dia rasa telur ngan kentang lah kak...hikssss

    Nad ;
    memang sedappp...:P

    khumera:
    nyummehhhh...

    ReplyDelete
  4. pergh budget makan sambil tonton wayang..citer minyak dagu lagi2..hahahaha

    ReplyDelete
  5. bagaimana boleh saya goeng telur atau buat omelette dgn nutremill? http://www.supergroupltd.com/wp-content/uploads/2014/02/NutreMill_original600x700.jpg

    ReplyDelete
  6. macamana cara goreng telur dan buat omelette dgn nutremill? http://www.supergroupltd.com/super-nutremill/

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3