Friday 22 March 2013

Kebenaran disebalik Rumah Amal Buah Hatiku.

السلام عليكم

Haku pernah posting pasal rumah amal buah hatiku disini hebatnya sedekah.
Tiada niat lain di hati kecil haku melainkan rasa kasih yang tinggi terhadap anak-anak yang dikatakan anak yatim dan miskin yang ada disitu. Melihat akan gambar anak-anak disitu pun sudah buat air mata haku menitek-nitek jatuh..

Tapi tak sangka disebalik keikhlasan kita memberi ada yang mengambil kesempatan...rupa-rupanya Rumah Amal Buah Hatiku adalah milik Al-Arqam.Ia adalah pusat asuhan anak-anak jemaah Al-Arqam..

Selama ini sumbangan yang diberikan bukanlah sampai kepada anak-anak yang kehilangan ibu bapa dan mereka sebenarnya bukan dari kalangan orang-orang yang susah mahupun Asnaf.

Mereka adalah anak-anak jemaah Al-Arqam sendiri. Seorang bapa memiliki lebih dari 10 orang anak.Dan difahamkan 20 hingga 40 bilangan mereka semuanya. Itu baru dari seorang lelaki. Dan seorang lelaki akan berkahwin lebih dari satu dan kebanyakkan berkahwin empat .dan hakikatnya ramai jugak ahli jemaah Al-Arqam yang sebenarnya yang kita tak tahu. Kiraan haku Al-Arqam sudah terkubur tapi nyata telaan ku silap sama sekali..


Bila tahu akan kebenaran nie hati mula ragu untuk memberi dengan ikhlas...walaupun kita tahu betapa tingginya nilai tangan yang memberi tapi biarlah memberi pada yang membawa manfaat dan pada yang betul-betul memerlukan..tapi menyumbang ke Rumah Amal Buah Hatiku ibarat menampung kos perjuangan mereka yang jauh terpesong dari ajaran Agama Islam yang sebenar..MasyaAllah..

Moga siasatan pihak berwajib dilakukan dengan kadar segera.Wang yang disumbangkan oleh orang ramai adalah bertujuan untuk membiayai kehidupan anak-anak yatim, anak-anak orang miskin dan asnaf zakat,tapi BUKANnya untuk anak jemaah Al-Arqam yang punya ibubapa,sihat walafiat dan yang kaya raya itu..

Baca kupasan En mazidul RUMAH AMAL BUAH HATIKU : KEBENARAN DIDEDAHKAN
juga disini AL-ARQAM DALANG DI SEBALIK OPERASI RUMAH AMAL BUAH HATIKU  dan dari Zeeda Aziz blogger yang mendedahkan kedaifan penghuni Rumah Amal di ruang muka buku Rumah Amal Buah Hatiku: The truth finally revealed.


Sedihhh bila hati dipermainkan.
Anak-anak kecil dipergunakan untuk kepentingan..
Rugi airmata kak Nam nanges tak tentu pasal tau..huh



Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!


~CNN~

4 comments:

  1. UAI ckp..kalo org nk mintak derma tp kita xth betul ke x..kita bg je..skuangnyer kita dpt 2 pahala..pahala bersedekah & pahala kene tipu ( tu jika kene tipu)..hehe

    sy pon kalo nk sedekah tp ragu2 sy akan pikir yg UAI ckp..hehe

    ReplyDelete
  2. CNN, dh baceeee
    Takut plak kan
    Bukan apa..
    Tak sangka org nak duit guna cara camni...

    ReplyDelete
  3. mereka terlalu taksub....dan...mengambil kesempatan dgn kemuliaan hati orang2 malaysia yg suka bersedekah dan beramal jariah..

    ReplyDelete
  4. itulah kak, masa mule2 baca kt fb kami beria nk pg menderma siap nk kumpul2 duit pg ke sana sndiri, pastu kami terlupa jap, bile dana terbaca kt blog mazidul baru tau cite sebenarnyer... tp kalu di teliti kt ntry mazidul yg nama anak2 kt situ kebanyakannya 2-3 bdk ber bin or binti sama... tak sangka kan mereka berani begitu sekali

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3