Friday 31 May 2013

Doa untuk Angah - Adik Muhammad Amin Fahmi

السلام عليكم

Salam Jumaat penuh barakah kekanda adinda kesayangan..

Alhamdulillah sebesar-besar pujian dan syukur kepada ALLAH swt, rabbuna wa rabbukum ajma'in atas segala limpah kurniaNYA.....

Hari ini adalah penghulu segala hari, hari dimana doa akan dimakbulkan Allah SWT. Dan hari ini sama-sama lah kita titipkan doa buat anak kecil yang cekal bertarung dengan kesakitannya melawan cancer..Melihat saja wajah comelnya yang menanggung kesakitan ,hati ibu mana yang tidak sedih...setiap kali ku baca status yang di tulis ayahnya..tidak pernah sekali pun hati haku kuat untuk menatap wajah angah dan setiap kali itu juga airmata haku seakan tidak mahu berhenti...

Ya Allah, Allah maha besar..hanya ALLAH yg maha mengetahui segalanya..haku yakin dengan janji Allah..JANJI ALLAH itu PASTI....kuatlah sayang..Allah uji kerna Allah sayangkan Angah..

wahai anak janganlah kau berputus harapan..Allah sudah menjanjikan sesuatu yang indah untukmu disana..bertahanlah..kuatkan hatimu sayang...aunty akan selalu hantar doa untuk kamo nak..

Buat kedua orang tua angah..betapa indahnya kalian dipandangan ALLAH....ibu dan bapa yang begitu tabah tanpa sikit pun berputus asa mencari penawar...Allah menguji kalian kerana kasih sayang Nya yang tinggi buat kalian..percayalah pada rahsia Allah..man jadda wa jadda..Moga terus tabah,cekal dan redha dengan ujian Allah ini.Saya hanya mampu berdoa utk en.nizam sekeluarga,Semoga angah akan sembuh dengan izin ALLAH,tiada yang mustahil jika ALLAH berkehendakan.

Ya Allah, Engkau permudahkanlah segala urusan en Nizam sekeluarga dan jangan Engkau persulitkan..


Dipetik dari wall ayah angah - Khairulnizam mohd Noor

As salam
Day 8 (dr tarikh doc sahkan kanser angah tdk blh diubati).
4am..tiba2.. Angah sebut allah...allah...allah..mama sakitnya..pedihnya...aduh..aduh...mama dah tak tertahan ni...arrghhh..arghhh..mama kenapa dgn konek adik ni..nangiss...nangis meraung...

Sakit bird angah datang lagi...kanser ni ganas betul... Papa tgkkan bird dia, mama jaga depan, nenek dia sapu air kat kepala.. Sempat angah suruh kami ngaji.. Angah minta sapu kain tuala basah kat muka...panas katanya... Sakit..nangis.. dia sakit sangat sampai 1 tahap kami terkedu x tau nak buat apa..air bacaan al quran, morfin, minyak sapu kami guna..

Kul 5.30am baru angah ok....dia penat..tanya papa mana mainan keta adik?
Angah ngantuk...nak tidur..

Alhamdulillah Lega...syukur..smoga sepanjang hari ni angah sihat hendaknya. Tengok badan angah dah ada tompok merah..tanda darah platlet mula nak hilang...baru top up rabu lepas..emmm cepat plak kanser ni makan...doa semoga sempat gi hospital isnin / selasa depan..sabtu ahad ni doktor pakar x de...yg ade on call je...

 Alhamdulillah..angah leh rest....

ya allah kurniakanlah apa yg terbaik untuk anak hambamu ini..hilangkanlah sakitnya...kami x tertahan tengok dengar angah nangis sakit...aminnn..

kepada yang tidak mengenali adik angah boleh lah tengok keadaannya di facebook ibu dan ayahnya Siti Ashirah Zakaria dan Khairulnizam Mohd Noor


Berdasarkan hadith Rasulullah SAW daripada Abu Hurairah yang bermaksud:
“Pada hari Jumaat ada satu saat yang bertepatan dengan orang Islam ketika dia sedang sembahyang, di mana tatkala ia berdoa maka doanya itu akan dimakbulkan.”
Dan RasuluLlah SAW menunjukkan isyarat tangannya yang membawa maksud sedikit sahaja waktu itu.
Abi Burdah bin Abi al-Amusa al-Asy’ari r.a berkata bahawa beliau pernah mendengar bahawa Abdullah bin Umar r.a pernah mendengar bahawa RasuluLlah SAW pernah menjelaskan bahawa waktu yang paling mustajab itu adalah waktu antara imam duduk di atas mimbar sehingga solat selesai didirikan. Hadith Rasulullah SAW daripada Jabar r.a pula mengatakan ianya adalah pada hari Juma’at, akhir waktu Asar. (Riwayat Abu Daud, An Nasa’iy dan Al Haakim)


Haku mohon pada kekanda adinda yang menjengah disini..

Sudikanlah membagi 2 minit kalian sedekahkan Fatihatul kitab untuk kesembuhan angah..

titipkanlah nama MUHAMMAD AMIN FAHMI B SITI ASHIRAH didalam setiap doa kalian.. 

Sesungguhnya Allah maha besar yang maha mengetahui atas segala kejadian. ku mohon kalian menadah tangan mendoakan angah dihari jumaat yang mulia ini..

Al-faatihah. 






Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!


~CNN~

5 comments:

  1. kak... sedih baca kak, nk nngis dh nih, tak tertahan betul lah kalu baca.... ya Allah, semoga disembuhkan, dikurangkan kesakitan angah itu...

    ReplyDelete
  2. start2 aku dah sebak
    last ngis aku
    smoga angah cepat sembuh
    dan kurangkanlah sakitnya
    huhu

    ReplyDelete
  3. saya bc status ni pg td kt fesbuk sambil sarapan, trus hilang selera saya. xtertelan nasik tu bila baca angah sakit sampai cmtu. siapa yg baca keadaan dia dan follow kisah dia dari awal mmg merambu air mata tgk kepayahan dan semangat dia yg tinggi..sy yg keras hati ni pun xboleh nak tahan..tapi walo ape pun yg jadi angah tetap sentiasa dalam doa saya..

    ReplyDelete
  4. Semoga kedua ibubapa Angah tabah & semoga Angah diberikn kesihatan yg baik & sembuh.Aamiin

    ReplyDelete
  5. =(insyaallah doa buat angah..sedih tatkala baca entri ni

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3