Tuesday 25 June 2013

Innalillahi wa inna ilaihiroji'un

السلام عليكم


Allah lebih sayangkan angah..

Semalam saya sangat terkedu bila mendapat tahu berita pemergian Adik Muhammad Amin Fahmi...Beliau pergi pada hari yang sangat mulia hari nisfu syaaban pada jam 3.45pm..Masa dapat berita tue mood saya hilang sama sekali, rasa down dan tak boleh nak buat apa,semua serba tak kena..Saya terus balik rumah duduk diam2 kat rumah..tenang kan hati.

 Saya dan Angah tiada apa ikatan pun tak pernah mengenali, bersua, mahupun berkata2 tapi saya ikuti perkembangan angah dah lama..dan mungkin itu yang membuatkan angah dekat dihati saya. setiap hari saya akan menjengah wall ayah angah untuk tengok perkembangan positif angah dan hantarkan doa untuk angah..Saban hari saya berdoa untuk kesihatannya pulih dengan sebaik-baik kesembuhan.Walaupun terdetik angah akan pergi jua nanti tapi jauh disudut hati memang saya mengharap keajaiban berlaku pada Angah..Tapi Allah lebih tahu mana yang terbaik untuk Angah.

Angah adalah anak yang menghibur kita dengan zikir2 Allah..yang mengajak kita meminta minta hanya kepada ALLAH.. Yang mendidik kita erti sabar,redha dan taqwa..sedang kita yang dewasa ini mudah sangat berputus asa..Ketabahan angah...Kekuatan angah..Keredhaan hati angah dan kesabaran angah dalam melawan penyakit kanser memang tidak terjangkau dek akal..Juga ikatan kasih keluarga angah yang tabah ..buat aku lebih mensyukuri nikmat yang diberiNya.Terlalu banyak perkara yang aku pelajari darimu wahai anak..

Hati ini semakin redha dengan ketentuan yang telah ditetapkan.Pergilah nak andai "kesembuhan itu" adalah jalan terbaik untuk penderitaan mu..Syurga tempatmu sayang....Terima kasih sayang kerna banyak mengajar aunty....
 
Kepada abang Khairulnizam dan kakak Siti Ashirah betapa kalian beruntung punya anak sehebat angah..seperti mana kami semua sedih dengan pemergiannya sudah pasti kalian lebih terasa kesedihannya..tapi usah bimbang lagi kerna penderitaan angah sudah pun berakhir..dia tidak sakit lagi..dia pasti menunggu kalian dipintu syurga..dialah anak yang akan menarik kalian ke dalam syurga firdausi..pasti dia sangat bangga punya ibu dan ayah yang sangat pengasih seperti kalian.Redhalah dan pasti Allah akan kurniakan ketenangan yang luar biasa buat kalian..salam takziah dari saya sekeluarga.


bersemadilah dengan aman wahai sayangku Muhammad Amin Fahmi..Al-Fatihah.


Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!


~CNN~

8 comments:

  1. inalilah
    smoga keluarga beliau tabah menghadapi dugaan ini

    ReplyDelete
  2. Innalillahiwainnailaihirojiun....
    Salam takziah buat keluarga adik angah..

    ReplyDelete
  3. Semoga Allah tempatkan dia di syurga. aamiin

    ReplyDelete
  4. sedih sangat... walaupun dapat merasakan yg arwah angah dan x lama..tp masih mengharap keajaiban utk arwah angah

    ReplyDelete
  5. walaupun dah berjanji pada diri xnak menangis andai wktu perpisahann ni tiba tapi hati hiba tuhan je yg tahu walopun bukan anak sendiri..

    ReplyDelete
  6. Kekuatan dan ketabahan angah menjadi inspirasi buat saya..walaupun hanya kenal dialam maya akan tetapi angah menjadi idola saya dalam menempuhi apa jua rintangan yg datang,Allah menguji saya sedikit sebesar hama berbanding ujian dihadapi angah sekeluarga..perkhabaran pemergian angah membuat jantung saya berdegup kencang dan tidak keruan..apa pun harus redha dgn ketentuanNya...angah diturunkan umpama malaikat kecil yang mengajar saya utk menjadi manusia yg lebih tabah.

    ReplyDelete
  7. Saya rindu angah.. Al fatihah...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3