Friday 6 December 2013

Doa untuk mereka

السلام عليكم

Saya lihat diruang mukabuku ramai yang update pasal banjir. Alhamdulillah ramai yang peduli dan mengambil berat. Tapi saya tak dapat nak bendung rasa sedih kerna ada segelintir masyarakat kita yang tak habis-habis mengambil kesempatan.


Tugas kita BUKAN share perbandingan banjir sini sana,isu banjir dipolitikkan atau dengan takbur menghujah tentang dosa dan pahala.Lagi parah kita menunding jari mencari salah siapa..Allahuakhbar..

Kekanda Adinda kesayangan..

Tugas kita adalah menghantar doa moga semua saudara kita yang didalam musibah banjir bertabah dan diberi kesabaran menghadapi ujian Allah ini. Semoga Allah permudahkan segala kesulitan mereka.Jika ujian ini adalah penghapus dosa maka kita mohon Allah berikan mereka kekuatan. Jika ada lebih barang sepuluh dua didalam akaun maka hulurlah dengan ikhlasnya. Bantulah mereka seadanya..

Kejadian Banjir ini adalah ujian untuk sedara kita di Pahang,Terengganu,Johor dan Kelantan. Allah nak tengok sejauh mana mereka tabah menghadapinya tapi jangan pernah kita lupa hakikat sebenar Allah juga sedang menguji kita...maka rugilah bagi kita yang hanya menambah dosa disaat saudara kita didalam musibah..

sama-samalah kita muhasabah diri..waullahhualam




Allahumma syaiyiban nafi'a...
Ya Allah, Ya Tuhan kami, Jadikan hujan ini bermanfaat buat kami.....


Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!


~CNN~

No comments:

Post a Comment

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3