Thursday, 4 June 2009

2 minggu sebelum...

yerrrr KEJADIANNNNNN ini berlaku 2 minggu sebelum Danial sakit......
cerita lamer yang tak sempat haku jaja kan disini..Tapiiii disebabkan dah terlanjur tangan ambik gambar harussss haku jaja jugakkkk.....kerna ini adalahhh kenangannn..kenangannnn sebelum Danial sakit...Kenangannn yangg indahhh bersama Danial..Kenangannn yang seringg menganggu jiwaku....kenangannn iteww ygg tak mungkinnn kembalii lagii....


nieee bukann kenangann yer kengkawannn..nie makanannn utkk di santapppp...makan bertiga tapi menu cam takk hengatttt...cam nak makan empat lima org..buruk lantakkk demer nihhh...


Motif utama haku jaja citer lamer nihh pon sebabbb anakku Danial....banyak gambar diyer yang haku hambek...setiap aksinya..setiap lakunya...telahhh haku rakammkan...biarkan ianya abadi disini...

Danial memangg suker minummm sendiri....memang suke usaha sendiri tanpa ingin bantuan haku dan hubby..kadang-kadang hatey panas juga dibuatnyer...kadang-kadang tangan laju mencubitnyer...kadang-kadang mulut nie terlalu betahh memarahinyer....kerna mama nyer terlalu sikit kesabaran bertapak....tapiiiiiiii Danial tetap bersungguhhhh ingin mencuba segalanya sendiri...


Danial juga makan tanpa bantuan haku dan hubby...makan sendiri tapi sekaranggg dahh lama haku rasa tak tengok Danial makan sendiri macam ni...makan pon haku suapkan..itu pon dua tiga sudu saja....lepas tuhh dahh taknak makan dahh..:(



Entahhhh kenapaaa hatikuuu sedikit terusikkk bila tengok gambor-gambar nihh..tanpa sedarrrr airmata mengalirrr dipipi....

MAAFkannnn haku yer kengkawan..Latelyyyy hanya cerita duka yang kukongsi...kerna itulahh yg haku raser disaat ini....hati ingin menangiss...walau telah kupujuk ateyyy menjadi hamba Allah yang paling tenang menghadapi Dugaan nyer...tapi setiap kali itulahh haku gagal...

"...Tiada keindahan dalam sebuah kehidupan tanpa merasai kepahitan dan tiada bunga-bunga kebahagiaan dalam sebuah kepahitan tanpa menyemai benih-benih kesabaran serta tiada keberkatan pada sebuah kenikmatan jika tiada keikhlasan dan kesyukuran yang bertapak di jiwa insan......"

13 comments:

  1. Aku phm perasaan ko...aku pn ngs baca posting ko...aku doakan sumernya selamat dan faish sehat walafiat seperti selalu AMINNN.....Cepat semboh ye faish..

    ReplyDelete
  2. ala jagn arr sedih lgggg..
    sume dh ok kan kan kan .. apa gune kawn kalau x leh kongsi suke duke..

    ** janji aku ada lg keje skolah tuk ko wat okeh .. jgn x wat

    ReplyDelete
  3. akak jangan sedih2 k..kawan2 sentiasa ada ngn akak..lebih2 adek akak yang teletubbies nie..harap2 danial cepat sembuh..

    ReplyDelete
  4. jgn sedey2 na shiela...wpun aku x jd ibu lagi..aku phm ko...sbr ek...
    insyaAllah berkat dr doa kwn2...danial sembuh cepat..amin..

    ReplyDelete
  5. its ok dear sis..
    no prob.
    u can share anitin to us.
    juz speak drpd hati penuh duka.
    kita mungkin xduduk bersama untuk bercerita tapi luahkan melalui penulisan. kami membaca..

    we oso miss Danial..

    cepat semboh sayang mama ok..

    ReplyDelete
  6. shiela..ko citer sedih ke suka ker...aku tetap membacanyer...

    tabahkan hati ye sayang...Allah bg dugaan pd org2 yg kuat tuk menghadapinyer...aku tau kot seorg yg kuat...nangis la sepuas2nyer asalkan tangisan ko tuh dpt mengembalikan kekuatan n ketabahn ko!!!

    aku sayang ko!!!(uhuhu..aku lak bertakung air mata nih...)

    ReplyDelete
  7. perkongsian cerita adalah satu cara untuk mengurangkan segala beban masalah yang ada..

    tabah yerr dik..

    ReplyDelete
  8. salam shi3la.. luahkanlah segala yang terbuku di hati.. percayalah, pasti akan terasa ringan beban di hati tu..

    ReplyDelete
  9. salam shiela~ bila tengok anak main dan happy kita lah org pertama yg happy, dan bila anak kita sakit kitalah org pertama jugak yg susah hati.... so kita doa sama2 supaya faish cepat smbuh dah bleh main2 macm biasa k...

    ReplyDelete
  10. sabar yer shiela..aku paham perasaan ko

    ReplyDelete
  11. berselera betul dier makan time ni..dah takmo sedeh2 lag keh..yg penting anak ko tak apa2...

    ReplyDelete
  12. semoga akak tabah yer menghadapi dugaan dan cobaan nie..

    aper pun danial tetap encem... semoga dia sehat selalu

    ReplyDelete
  13. it's ok beb, kasih ibu membawa ke syurga... tiba2 teringat mak gua,

    *mak, eddie teringin nak mkn satay pak syukur desa rahmat, hujung minggu eddie balik kita pegi ye!!

    *hehehe...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3