Thursday, 22 October 2009

Jay Jay

Jay Jay salah seorang ahli Kumpulan Carefree.... sebuah kumpulan penyanyi Malaysia yang sangat popular pada akhir tahun 1970-an. Maser nie haku pon tak lahir lagikkk tauu..
Kumpulan Carefree muncul dengan album sulung berjudul Kebebasan yang memuatkan lagu Rindu Bayangan pada tahun 1979. Kumpulan Carefree mengikat kontrak sebagai artis rakaman antarabangsa EMI. Mereka sempat merakamkan tiga album iaitu Kebebasan, Kebebasan II dan Kebebasan III. Pada 31 Disember 1982, Carefree disahkan berpecah secara rasmi. ..

----sumber google yerk..harap maklonggg disitu...

*****ocayy maser derang berpecah umur haku dah setahun...kahhhhhhhhhhhhhh


Anggota carefree terdiri daripada :-

1.Jay Jay
2.Simon Justin Leo
3.Charles Paiva
4.Raja Rahman (Boy)
5.Raja Rashid (Wan)
6.Nana Pawan Chik
7.Lokman
8.Rahim Osman

haku raser antara semua ahli dalam kumpulan nihhhh haku kenal Jay Jay jerk kutt...tue pon sebab Jay Jay masih menyanyi sampai sekarang..dan lagu yang paling haku ingat Joget angan tak sudah...bessssssss
maser malam tuh Jay jay nyanyi lagu Rindu Bayangan..sore diyer masih mantopppp walau dah berumur 52 taun..diyer yang cakap tau umur diyer malam tuhh..bukan haku reka yerkk..kalo diyer tipu maka haku ponn tipu lahhh...

RINDU BAYANGAN

Bila kukenang kurenung gambar wajahmu
Kisah yang lalu tak akan berulang lagi
Lupakan saja cerita lama
Usah dirayu pada yang tak sudi

Janganlah dinanti pada yang telah pergi
Hanya luka lamakan berdarah kembali
Kini kecewa tidak terkata
Mengapakah itu disebut lagi

( korus )
Apalah yang hendak di kata
Sudah suratan takdir yang menentukan
Ooh..oh..inilah ragam manusia
Manis di bibir pandai bermain lidah

Berputar-putar membelitkan kata-kata
Hanya linangan air mata yang menitis
Pada bayangan di angin lalu
Membisikkan kata rindu bayangan
Kita Insan Biasa - Dayangku Intan feat Jay Jay

Andainya dapat kuulang semula
Suatu zaman yang bernama remaja
Akan terpelihara segala milikku
Hanya buatmu…

Lautan mana yang tidak bergelombang
Bumi yang mana tidak ditimpa hujan
Aku sepertimu ada waktu diburu
Oleh dosa-dosa masa yang lalu…

Diriku mawar pudar warna
Tiada lagi yang istimewa
Dapat dipersembahkan
Menjadi satu lambang sucinya percintaan

Usah lagi kita persoalkan
Keterlanjuran di masa nan silam
Kusedia terima dirimu seadanya
Kita insan biasa…

Diriku mawar pudar warna
Tiada lagi yang istimewa

Kusedia terima dirimu seadanya
Kita insan biasa…

masih ensemkan Jay Jay nihhh...:P


10 comments:

  1. awettt muda kan....

    suka gak ngan jay jay nie.... sore dia totap maintain...

    ReplyDelete
  2. aku pun suke lagu2 jayjay nie
    kdg2 tu terdengar dlm radio kete
    kami laki bini mulalah buat konsert tak hengat..kahhh

    ReplyDelete
  3. lor bleh la aku lupa
    kan aku ckp xmo komen dah blog ko
    asal aku ada lagi ni
    kahhhhhhhhhhhhhh ngok tol aku

    ReplyDelete
  4. amboi ko.. ni sejak2 bile plak balik ke agogo ni..

    tp lagu2 lama sgt2 le besh
    cz tu ler haku layan SINAR FM

    ReplyDelete
  5. aku sukerrr lagu KITA INSAN BIASA tuh...best siut...

    ReplyDelete
  6. mmg kan sora dia maintain jerk...

    ReplyDelete
  7. siap citer sejarah kump lagik yer..bagus2..info buat semua..tq

    ReplyDelete
  8. Os nyanyi lagu apa eh...lagu raya ke..

    ReplyDelete
  9. hang minat jj ker..jj ni awt mudaler kan..

    ReplyDelete
  10. macam penah tgk jer suasana gambar tu...dkt mana ambik gambar tu?

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3