Saturday, 5 December 2009

Puteri Katak..ongg ongggg..

Pada suatu masa dulu ada sorang lelaki namanya Awang ( nama ni tak terlibat samada yang hidup atau yang mati, kalau sama mintak maaf, terkebetulan je), dia ni lahir cacat sedikit, lahir dengan alat kelamin yang tersangat-sangat panjang, jadi bila dia dah remaja, dia rasa susah hati yang amat sangat, pasal apa, pasal dia takut nak kawin. Dia fikir tentulah bakal isterinya akan berasa pelik.

Jadi si Awang ni pikir punya pikir macamana nak selesaikan masalah dia tu. Maka si Awang memberanikan diri berbincang dengan kengkawan dan orang-orang tua kat kampung dia tu. Macam-macam nasihat yang dia dapat, semua dia cuba, tapi satu pun tak memberikan hasil. Alat kelamin semakin panjang dan luar biasa, umur makin panjang, isteri tak ada, mana nak ada, mak we pun takut nak dekat..

Susah hati si Awang berpanjangan, dia bercita-cita sangat nak jadi manusia biasa, hari demi hari, bulan demi bula, tahun demi tahun risaunya berpanjangan, hinggalah pada suatu hari ada seorang tua yang mempunyai cadangan yang tak masuk akal, tetapi si Awang mahu mencuba jugak, entah - entah menjadi.

Orang tu kata kat awang " Nak, kalau anak nak bagi pendek alat kelamin tu, pergilah kat gunung semanggal, di sebelah barat sebelum naik gunung tu ada hutan dara, dalam hutan dara tu dikatakan ada seekor puteri katak, dia duduk depan pintu gua, anak pi la cari puteri katak tu, sebab oran tua tua cakap, kalau anak tanya kat puteri katak tu "Puteri,puteri! Engkau nak kawin ngan aku tak" nak dia jawab "Tak Nak", kalau dia jawab tak nak sekali, alamat kelamin engkau akan pendek sebanyak satu inci, jadi anak perlu bertanya beberapa kali sehinggalah alat kelamin anak sampai ketahap yang anak kehendaki, jadi selesailah masalah anak"

Maka esoknya si Awang pun berkemas ketempat tersebut, selepas perjalanan yang memenatkan selama sehari suntuk, akhirnya sampai jugak dia ketempat yang dituju.

Terkejut dia, selepas meredah hutan yang agak tebal, memang sungguh dia terjumpa puteri katak didepan pintu gua, katak tu sangat besar, sebesar dulang, kulitnya tak macam kulit katak biasa yang mengerutu, licin dan berbatik-batik, sekali pandang memang dah tau itu katak ajaib. Si Awang pun memberanikan diri mengikuti nasihat oran tu tua dulu tu.

Dia berhati-hati mendekati katak tu, dengan hati yang berdebar Awang pun memulakan pertanyaan:

Awang : Wahai puteri katak! Engkau nak kawin ngan aku ke?

Puteri katak pun menjawab: "Ong! Ong! Tak Naaaaaak"

Terkejut beruk siAwang, tak pernah jumpa binatang boleh berkata-kata, dia pun cepat-cepat bukak zip seluar dia, bertambah tambahlah terkejut, alat kelamin dia yang sepanjang 10 inci tu dah pendek sedikit jadi 9 inci. Teramat gembiralah si Awang tu.

Dengan tak sabar, dia pun tanya lagi "Wahai puteri katak! Engkau nak kawin ngan aku ke?",

puteri katak kata " Tak Naaaaaak",

Yahoo, memang alat kelaminnya menjadi pendek, sekarang dan tinggal 8 inci, memang betul cakap orang tua tu, sekali katak tu cakap tak nak, memang sah alat kelamin dia pun pendek 1 inci. Awang bercadang biarlah dia menjadi lebih kurang 5 atau 6 inci, maka jadiklah dia manusia atau lelaki yang normal. Maka si Awang pun tanya sekali lagi, dan jadiklah alat kelaminnya sepanjang 7 inci, terlalu gembira si Awang nih.

Awang berkata dalam hati, aku nak tanya last lah ni biar jadi 6 inci.
Untuk kali terakhir awang pun bertanya,

"Wahai puteri katak! Engkau nak kawin ngan aku ke?",

tiba-tiba puteri katak jawab dengan suara yang nyaring " Aku kata tak nak, tak nak, tak nak, tak nak, taknak, taknak, taknak, tak naaaaaaaaaaaaaaaaaaaak laa tak faham ke bahlol!!!!"

Dunia sepi seketika, selepas beberapa minit Awang hanya boleh berkata "Oooooop!"

Maka bermulalah kehidupan seorang bapuk yang bernama Awana.

kredit picture to google

Auuuuuwwwww korser mak noks...!!!



10 comments:

  1. kahhh .. nk pengsan aku gelak sorg2 kat opis ni .. aduyaiii

    ReplyDelete
  2. ahaks...kelakor di pagi hari.. thanks 4 sharing :)

    ReplyDelete
  3. kikiki..kelakar lah picas tu..

    ReplyDelete
  4. adeh..
    lain lak jadinya..

    kan dah jadik pendek tue..

    Errr..

    pendek ker dah xder..

    Ngeee....

    ReplyDelete
  5. hehekk..funny2!!!
    haa!!! jgn lupe folo my blog k..i'm a newbie..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3