Tuesday 13 March 2012

Susulan Dari Airmata Seorang IBU



Sebelum neh haku ader post entry Airmata Seorang Ibu rentetan dari berita tinggal ibu lumpuh di hotel.

Dan Alhamdulillah anaknya Amir sudah kembali ke pangkuannya. Apa yang terlintas difikiranku sekarang adalah tentang Amir.Semoga Amir terus tabah dan kuat untuk menjaga ibunya yang lumpuh.

Kami orang luar yang melihat dengan mater kasar neh sememangnya sangat pakar menghukum tanpa sempat mengadili.Itu adalah fitrahnya,fitrah yang bernama manusia.Lantaran itu moga Amir bersedia dan berlapang dada untuk memaafkan semua yang mengeluarkan kater-kater kesat dan menuduh yang bukan-bukan terhadapnya.

Haku doakan Amir akan cepat dapat kerja dan dapat jaga ibunya kembali.Semoga dilimpahkan rezki yang melimpah untuk Amir dan ibunya. Jagalah ibu sebaiknya, InsyaAllah semuanya akan kembali normal selepas nie.

Mudahan ianya menjadi pengajaran kepada semua dan juga kepada Amir sendiri.

******


Salam Takziah juga untuk keluarga Adik Dirang dan Al Fatihah untuk Arwah.kejam sungguh manusia hari ini sampai tergamak membunuh anak kecik yang tak berdosa tuh.Moga mendapat pembalasan yang setimpal dengan apa yang dilakukan,mungkin terlepas seksa didunia tapi di akhirat belum tentu.Janji Allah itu pasti..!!

Semoga orang tuanya Tabah hadapi dugaan ini. Dan moga ianya menjadi pengajaran untuk semua ibubapa agar tidak terlalu percaya dan terleka dengan rasa "selamat".Hakikatnya tiada tempat yang "selamat" hari ini...Allahuakbar.


*******


Semoga kiter mengambil iktibar diatas apa yang telah berlaku.

Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!

~CNN~

7 comments:

  1. kekadang memang kita suka mengadili tanpa siasat dulu apa sebenarnya berlaku.....untuk keluarga dirang semoga tabah menghadapi ujian ini...alfatihah untuk dirang....

    ReplyDelete
  2. setuju dengan pendapat CNN ttg isu tinggal ibu ni..doa lah moga diberi kerberkatan dan kerahmatan utk kedua anak n ibu..

    al fatihah utk arwah nadhirah

    ReplyDelete
  3. alfatihah utk adik dirang..sian die jadi mangsa..

    ReplyDelete
  4. mereka itu urusan Allah.

    tugas kita mendoakan.

    ambil iktibar

    ReplyDelete
  5. tu la kan..jgn nk hukum org tanpa tau citer sebenarnya..doakan yg terbaik tuk mereka..

    al-fatihah tuk adik dirang..

    ReplyDelete
  6. smpai hati buat kat anak kecil cmtuh.. ntah apa la nk jd ngan dunia skrg ni kan?

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3