Friday, 20 September 2013

Sembang Jumaat : Buat Baik pasti dibalas Baik.

 السلام عليكم


kredit youtube & uploader


Pasti dah ramai yang tengok iklan Thai nie kan..
Iklan nie betul-betul menyentuh hatey..
Mengingatkan hati yang sedikit alpa
Tentang kuasa sedekah, kuasa memberi
The power of contribution

Entah kenapa
masih lagi ada yang berkira-kira untuk memberi
sedangkan telah pun tertulis hebatnya hikmah memberi
betapa memberi itu punya kuasa yang sangat hebat
mungkin hari ini ia tersembunyi kelam dan kabur
tapi esok-esok pasti jelas kelihatan
tak terjangkau pula dek akal dan fikiran.

owhhh ini bukan sindiran untuk sesiapa
ini adalah ingatan untuk diriku sendiri
yang kadang-kadang sedikit terleka.
Memberi bukan hanya dikala poket berisi
perlu terus istiqamah dalam memberi
kerana Janji Allah itu pasti..



"Si Miskin memerlukan Si Kaya untuk dunianya, 
Si Kaya memerlukan Si Miskin untuk akhiratnya "



Salam pagi Jumaat yang barakah kekanda adinda kesayangan..!!..
Selamat berhujung minggu semua..!!




Thanks for dropping in, Have a nice day alls..!!


~CNN~

4 comments:

  1. sedih mmg sedih... betapa keikhlasan dia menolong yg sedikit tu di balas dengan kebaikan yg tak ternilai....

    ReplyDelete
  2. xpelah kalau memberi saat berduit je pun.. sekurang2nya waktu berduit tu cepat2 ingat pada yang memerlukan.

    ReplyDelete
  3. Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com . Saya follow sis n kalau sudi follow la saya balik yer…

    ReplyDelete

TERIMA KASIH. Semoga Allah lindungi kalian <3